جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بوت دوگانه ویندوز 11 و مک [راهنمای کامل]

  • شما می توانید دو سیستم عامل را روی یک رایانه شخصی اجرا کنید و اگر می خواهید macOS و Windows 11 را دوگانه بوت کنید، سخت افزار مورد نیاز را بررسی کنید.
  • مک ها دارای ویژگی داخلی برای boot دوگانه هستند که به شما امکان می دهد ویندوز 11 را به راحتی بر روی مک خود اجرا کنید.

  • برای نصب macOS بعد از ویندوز 11، بررسی کنید که آیا هارد دیسک های رایانه شما از GPT استفاده می کنند یا خیر.
  • ویندوز 11 تغییرات بزرگی را به همراه داشت که بسیاری از آنها به خوبی توسط کاربران در سراسر جهان پذیرفته شدند. و در حالی که می توانید

    ویندوز 11 و ویندوز 10 را دوگانه بوت کنید، در مورد سایر سیستم عامل ها چطور؟

    ویندوز 11 می تواند با سیستم عامل های مختلف کار کند و اگر بخواهید می توانید ویندوز 11 و لینوکس را دوگانه boot کنید. در مورد macOS همه چیز فرقی نمی کند.بسیاری از macOS و Windows را برای استفاده از نرم افزار ویندوز در مک یا برای اهداف بازی بوت می کنند. برخی ممکن است از بوت دوگانه برای آزمایش macOS در رایانه شخصی خود استفاده کنند.

    بوت دوگانه ویندوز 11 و macOS به همین راحتی نیست، اما می توان آن را انجام داد، و در راهنمای امروز ما این روش را به شما نشان می دهیم.

    الزامات سخت افزاری macOS در رایانه شخصی چیست؟

    برای استفاده از macOS در رایانه شخصی خود با OpenCore، باید مطمئن شوید که رایانه شما شرایط سخت افزاری را برآورده می کند:

    • CPU: پردازنده Intel یا AMD با پشتیبانی از SSE4.2
    • سیستم عامل: EFI64
    • هسته: متن های 64 بیتی

    macOS فقط برای کار با سخت افزار خاص طراحی شده است، بنابراین ممکن است با رایانه شخصی ساخته شده شما به درستی کار نکند. برای اطلاعات بیشتر در مورد الزامات سخت افزاری، راهنمای OpenCore را بررسی کنید.

    چگونه می توانم ویندوز 11 و مک را دوگانه بوت کنم؟

    از همان ابتدا توجه داشته باشید که بوت دوگانه را می توان به دو روش انجام داد. می‌توانید پس از ویندوز 11 یا ویندوز 11 در مک، macOS را روی رایانه خود نصب کنید، همانطور که در زیر توضیح داده شده است.

    توجه داشته باشید
    بوت دوگانه ویندوز 11 و مک به هیچ وجه به رایانه شما آسیب نمی زند، اما اگر به درستی دنبال نشود، ممکن است فایل های خود را از دست بدهید یا پس از انجام این روش با مشکلات بوت مواجه شوید. ما مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب احتمالی که ممکن است رخ دهد نیستیم، بنابراین شما این فرآیند را با مسئولیت خود انجام می دهید.
    ویندوز 11 را روی Mac Boot Camp Assistant نصب کنید

    اپل ابزاری به نام Boot Camp Assistant دارد که به طور پیش فرض با مک عرضه می شود. با آن می توانید بین macOS و Windows سوئیچ کنید.

    با استفاده از Boot Camp Assistant می توانید ویندوز 11 را به راحتی و بدون تنظیمات اضافی بر روی مک خود نصب کنید. وقتی از آخرین نسخه macOS استفاده می کنید، این ابزار می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

    مراحل بوت دوگانه ویندوز 11 و مک با استفاده از Boot Camp
    • مرحله 1: یک فایل ISO ویندوز 11 را از طریق وب سایت یکداون دانلود کنید.
    • مرحله 2: به Utilities بروید و Boot Camp Assistant را انتخاب کنید.
    • مرحله 3: از شما خواسته می شود از مک خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. روی Continue کلیک کنید.برای ادامه روی دکمه Continue کلیک کنید. در این زمان، Boot Camp اطلاعات سیستم را بررسی می کند تا ببیند آیا این مک برای نصب ویندوز 11 کاملاً سازگار است یا خیر. مطمئن شوید که حداقل 42 گیگابایت فضای خالی در این مک وجود دارد. اگر نه، این خطا را دریافت خواهید کرد.

    مرحله 4: وقتی همه چیز خوب پیش رفت، به صفحه نصب ویندوز منتهی می شود. اکنون فایل ISO ویندوز 11 را انتخاب کرده و آن را در برنامه Boot Camp بارگذاری کنید. بعد، خواهید دید که دیسک فعلی به دو پارتیشن تقسیم شده است. یکی برای macOS و دیگری برای ویندوز 11 است. اگر از ویندوز به طور گسترده در این مک استفاده می کنید، لطفاً فضای بیشتری را برای پارتیشن ویندوز ایجاد کنید. هنگامی که اندازه پارتیشن ایجاد شد، هیچ راهی برای تنظیم آن وجود ندارد.

    مرحله 5: یک رمز عبور وارد کنید و مک خود را مجددا راه اندازی کنید. مرحله 6: مک شما وارد محیط راه اندازی ویندوز می شود. برای ادامه باید زبان، قالب زمان و روش ورودی را انتخاب کنید. مرحله 7: گزینه I don’t have a product key را انتخاب کنید. مرحله 8: یک نسخه از ویندوز 11 را انتخاب کنید. در نهایت، روی دکمه Install در پایین کلیک کنید تا نصب ویندوز 11 در مک شما شروع شود. برای تکمیل این کار باید مدتی صبر کنید. پس از نصب ویندوز 11، بوت کمپ نرم افزار پشتیبانی ویندوز را نصب می کند تا مطمئن شود هنگام استفاده از ویندوز 11 در این مک، همه سخت افزارها به خوبی کار می کنند.
    3. درایورهای لازم ویندوز را نصب کنید

    1.اکنون به ویندوز 11 بوت می‌شوید و Boot Camp Assistant ظاهر می‌شود.

    2.برای ادامه روی Next کلیک کنید. اکنون روی Install کلیک کنید تا درایورهای لازم ویندوز را دانلود کنید. 3.پس از دانلود درایورها، روی Finish کلیک کنید.

    پس از ویندوز 11، macOS را روی رایانه شخصی نصب کنید
    1. GPT را بررسی کنید

    1.PowerShell یا Command Prompt را باز کنید. diskpart را وارد کرده و Enter را فشار دهید. 2.وقتی diskpart باز شد، لیست دیسک را وارد کنید. 3.بررسی کنید که آیا هارد دیسک های شما از GPT استفاده می کنند. اگر ستاره ای در ستون GPT نداشته باشند، به این معنی است که درایوهای شما از GPT استفاده نمی کنند.

    قبل از ادامه، باید MBR را به GPT تبدیل کنید، و ما یک راهنمای ویژه در مورد نحوه تبدیل MBR به GPT بدون از دست دادن فایل داریم. هنگامی که درایوهای شما از فرمت GPT استفاده می کنند، می توانید به مرحله بعدی بروید.

    2. پارتیشن برای macOS ایجاد کنید، درایو فلش را فرمت کنید

    1.حداقل یک درایو فلش 4 گیگابایتی را به رایانه شخصی خود وصل کنید. 2.حالا Windows Key + X را فشار دهید و از لیست گزینه Disk Management را انتخاب کنید.

    3.درایو فلش خود را در لیست پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و Format را انتخاب کنید. 4.حتما از سیستم فایل exFAT یا FAT32 استفاده کنید. 5.حالا پارتیشنی را که می خواهید کوچک کنید انتخاب کنید، روی آن راست کلیک کرده و از منو گزینه Shrink volume را انتخاب کنید.

    6.مقدار فضا را برای کوچک شدن در مگابایت روی 50000 یا بیشتر تنظیم کنید و روی Shrink کلیک کنید.

    7.اکنون فضای تخصیص نیافته ظاهر می شود. روی آن کلیک راست کرده و New Simple Volume را انتخاب کنید. 8.اندازه Simple volume در مگابایت را روی حداکثر مقدار تنظیم کنید. 9.اکنون File system را روی exFAT و برچسب حجم را روی macOS قرار دهید. 10.دستورالعمل های روی صفحه را برای تکمیل فرآیند دنبال کنید. پس از اتمام کار، باید پارتیشن macOS را روی رایانه شخصی خود آماده کنید.

    3. پارتیشن EFI را تغییر دهید

    1.Windows Key+ X را فشار داده و PowerShell (Admin) را انتخاب کنید. 2.diskpart را وارد کنید. 3.حالا list disk را تایپ کنید. 4.sel disk X را وارد کنید (شماره هارد دیسک خود را جایگزین X کنید). 5.حالا sel vol X را وارد کنید (عددی را که نشان دهنده پارتیشنی است که می خواهید کوچک کنید جایگزین X کنید).

    6.دستورات زیر را وارد کنید:

    Shrink desired=300 Create partition efi size=200 Format quick fs=fat32 label=“system” Assign letter z exit

    7.هنگامی که از diskpart خارج شدید، دستور زیر را اجرا کنید: bcdboot

    c:\windows /s z: /f ALL

    4. macOS ISO را ایجاد کنید

    1.پایتون را نصب کنید.

    2.OpenCore را دانلود کنید. حتما از آخرین نسخه استفاده کنید. می توانید از Debug یا نسخه Release استفاده کنید. نسخه Release سریعتر است، بنابراین ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد.

    3.فایل را در محل مورد نظر اکسترکت کنید. این مکان مهم است، پس حتما آن را به خاطر بسپارید. ما آن را در رایانه شخصی خود استخراج کردیم:

    C:\Users\WindowsReport\Desktop\OpenCore

    4.به دایرکتوری استخراج بروید. اکنون به مسیر بروید

    \Utilities\macrecovery

    5.مسیر پوشه را در پوشه macrecovery کپی کنید. به خاطر داشته باشید که این مسیر در رایانه شخصی شما متفاوت به نظر می رسد. در رایانه شخصی ما این بود:

    \C:\Users\WindowsReport\Desktop\OpenCore\Utilities\macrecovery

    5.PowerShell را به عنوان مدیر باز کنید. 6.دستور زیر را اجرا کنید:

    \cd C:\Users\WindowsReport\Desktop\OpenCore\Utilities\macrecovery

    8.حالا دستور زیر را اجرا کنید:

    python macrecovery.py -b Mac-E43C1C25D4880AD6 -m 00000000000000000 download

    9.اکنون دانلود macOS BigSur را آغاز خواهید کرد. این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد، بنابراین حتما صبور باشید و آن را قطع نکنید. 10.پس از اتمام فرآیند، دو فایل BaseSystem یا RecoveryImage باید ظاهر شوند. 11.فایل های BaseSystem.chunklist و BaseSystem.dmg یا RecoveryImage.chunklist و BaseSystem.dmg را انتخاب کرده و آنها را کپی کنید. 12.درایو فلش USB خود را وصل کنید و در پوشه اصلی پوشه ای به نام com.apple.recovery.boot ایجاد کنید. 13.به دایرکتوری com.apple.recovery.boot بروید. دو فایل BaseSystem یا RecoveryImage را از مرحله 11 جایگذاری کنید. 14.برو به

    C:\Users\WindowsReport\Desktop\OpenCore

    15.فهرست X64 را کپی کنید. اگر در سیستم 32 بیتی هستید IA32 را کپی کنید. 16.به فهرست اصلی درایو فلش USB بروید و دایرکتوری X64 را در آنجا قرار دهید.

    قسمت بعدی بسته به پیکربندی سخت افزار شما بسیار متفاوت خواهد بود، بنابراین باید بسته به سخت افزار خود دستورالعمل ها را دنبال کنید.

    نکته تخصصی:

    رفع برخی از مشکلات رایانه شخصی سخت است، به خصوص وقتی صحبت از مخازن خراب یا از دست رفتن فایل های ویندوز باشد. اگر در رفع خطا مشکل دارید، ممکن است سیستم شما تا حدی خراب باشد. توصیه می‌کنیم Restoro را نصب کنید، ابزاری که دستگاه شما را اسکن می‌کند و تشخیص می‌دهد که چه ایرادی دارد. برای دانلود و شروع تعمیر اینجا کلیک کنید.

    خوشبختانه، اطلاعات مفید زیادی در صفحه OpenCore GitHub موجود است. برای ادامه، دستورالعمل‌های مربوط به نوع سخت‌افزار خود را دنبال کنید. هر یک از لینک های ذکر شده در زیر را حتما دنبال کنید:

    1.افزودن فایل های OpenCore پایه 2.جمع آوری فایل ها 3.شروع کار با ACPI

    توجه داشته باشید

    این یک فرآیند بسیار فنی است، و اگر آن را به درستی اجرا نکنید، درایو قابل بوت شما کار نخواهد کرد، بنابراین حتما دستورالعمل‌های OpenCore GitHub را به دقت دنبال کنید.

    5. بایوس خود را پیکربندی کنید

    1.دسترسی به BIOS 2.به Advanced بروید و Above 4G Decoding را روی Enabled قرار دهید.

    3.به پیکربندی پورت سریال بروید و پورت سریال را خاموش کنید.

    4.به بخش Advanced برگردید و به تنظیمات USB بروید. XHCI Hand-off را روی Enabled تنظیم کنید.

    5.به بخش Boot بروید و به Boot Configuration بروید. Fast Boot را روی Disabled تنظیم کنید. 6.حالا به Boot برگردید و به Secure Boot بروید. نوع سیستم عامل را روی Windows UEFI تنظیم کنید.

    7.اکنون به مدیریت کلید ورود و پاک کردن کلیدهای امن بوت را انتخاب کنید. 8.تغییرات ذخیره شده به خاطر داشته باشید که برخی از این گزینه ها ممکن است در مکان های مختلف نسخه بایوس وجود داشته باشد.

    6. macOS را نصب کنید

    1.کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و کلید منوی بوت را فشار دهید. به طور پیش فرض F، باید F12 یا باید باشد، اما ممکن است در رایانه شخصی شما متفاوت باشد. 2.درایو فلش خود را به عنوان دستگاه بوت انتخاب کنید.

    3.Disk Utility را انتخاب کنید.

    4.همه دستگاه ها را انتخاب کنید. 5.پارتیشنی را که برای مک ایجاد کرده اید پیدا کنید و آن را به APFS فرمت کنید.

    6.مطمئن شوید که فرمت روی Mac OS Extended (Journaled) و Scheme روی GUID Partition Map تنظیم شده است. 7.macOS را روی آن درایو نصب کنید. 8.برای تکمیل تنظیمات، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

    7. در مک بوت کنید و EFI خود را پیکربندی کنید

    1.در macOS، ترمینال را باز کنید.

    2.وارد لیست diskutil شوید

    3.پارتیشن EFI با نام سیستم را پیدا کنید. 4.با اجرای دستور diskutil mount disk0sx آن را سوار کنید. X را با شماره پارتیشن EFI جایگزین کنید. 5.اکنون رسانه بوت macOS خود را وارد کنید. 6.پوشه های BOOT و OC را در پوشه EFI کپی کنید. 7.config.plist را باز کنید و مقدار non را برای موارد زیر تنظیم کنید:

    Misc/Security/BootProtect

    8.کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. 9.اکنون ویندوز باید به طور خودکار شروع شود. 10. PowerShell را به عنوان مدیر باز کنید. 11.دستور زیر را اجرا کنید:

    bcdedit /set {bootmgr} path \EFI\OC\OpenCore.efi

    پس از انجام این تغییرات، می‌توانید هنگام بوت کردن، بین macOS و Windows یکی را انتخاب کنید.

    آیا Secure Boot می تواند با macOS تداخل داشته باشد؟

    Secure Boot و TPM دو مورد نیاز سخت افزاری جدید برای ویندوز 11 هستند که قبلاً بحث هایی را به راه انداخته اند.

    به نظر می‌رسد که کاربران خطاهای TPM 2.0 را دریافت می‌کنند که مانع از ارتقا به ویندوز 11 می‌شود، اما حتی اگر موفق به ارتقاء به ویندوز 11 شده باشید، باز هم ممکن است هنگام بوت شدن دوگانه با مشکلاتی مواجه شوید.

    Secure Boot نرم افزاری را که سعی می کند کامپیوتر شما را بوت کند و از اجرای هر نرم افزار تایید نشده ای جلوگیری می کند اسکن می کند. اگر می خواهید از روت کیت ها و سایر بدافزارهای مشابه جلوگیری کنید، این امر به ویژه مهم است.

    با این حال، این ویژگی با macOS و سایر سیستم‌عامل‌ها تداخل خواهد داشت، اما می‌توانید آن را غیرفعال کنید زیرا برای کارکرد ویندوز 11 لازم نیست.

    برای نصب ویندوز 11، رایانه شما باید بتواند از Secure Boot پشتیبانی کند، اما لازم نیست که آن را فعال کرده باشد تا کار کند.

    چگونه با بوت کمپ بین ویندوز و مک سوئیچ کنم؟

    هنگام استفاده از Boot Camp، جابجایی بین ویندوز و مک بسیار ساده است. اگر قبلاً در ویندوز بوت شده اید، فقط موارد زیر را انجام دهید:

    1.روی نماد Boot Camp در سینی سیستم کلیک کنید. 2.حالا از منو گزینه Restart in macOS را انتخاب کنید.

    پس از راه اندازی مجدد مک، به سیستم عامل macOS بوت خواهید شد.

    برای تغییر سیستم عامل در هنگام بوت، موارد زیر را انجام دهید:

    1.مک خود را مجددا راه اندازی کنید. 2.اکنون کلید Option (یا Alt) را فشار داده و نگه دارید تا مک شما مجدداً راه اندازی شود. 3.لیستی از حجم های راه اندازی به شما ارائه می شود.

    4.حجم مورد نظر را برای بوت شدن در سیستم عامل مناسب انتخاب کنید.

    همانطور که می بینید، جابجایی بین سیستم عامل ها با بوت کمپ فوق العاده ساده است و می توان آن را در عرض چند ثانیه انجام داد.

    سوالات :
    آیا بوت دوگانه روی مک بهتر است یا رایانه شخصی؟
    macOS دارای پشتیبانی داخلی از بوت دوگانه با نرم افزار Boot Camp است که بوت دوگانه را ساده و عاری از هرگونه مشکلی می کند. راه‌اندازی دوگانه macOS و Windows در رایانه به این سادگی نیست و macOS برای اجرا بر روی سخت‌افزار رایانه شخصی در نظر گرفته نشده است، بنابراین راه‌اندازی بوت دوگانه می‌تواند سخت‌تر باشد و ممکن است با مشکلات مختلف بوت مواجه شوید. اگر می‌خواهید macOS و Windows را دوگانه بوت کنید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را در مک انجام دهید زیرا کاربرپسندتر است. برای بوت دوگانه ویندوز 11 و مک، اگر در مک هستید، باید به Boot Camp تکیه کنید، و با Boot Camp، فرآیند فوق العاده ساده است و شما در عرض چند دقیقه حالت بوت دوگانه را دارید. از طرف دیگر، بوت دوگانه ویندوز 11 و مک روی رایانه شخصی نیاز به تنظیمات و تغییرات زیادی دارد و اگر متخصص نیستید، بهتر است از آن اجتناب کنید.
     

    آیا تا به حال از بوت دوگانه ویندوز 11 و مک استفاده کرده اید یا macOS را روی رایانه شخصی خود اجرا کرده اید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

    در صورت مشکل در نصب نرم‌افزار و یا هر مشکلی در زمینه کامپیوتر و موبایل با شماره پشتیبـانی 123456789 از سراسر کشور با تلفن ثابت تماس بگیرید.برای تماس با تلفن همراه و استفاده از تخفیف 40درصدی به سایت  سیب مراجعه نمایید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    عضویت در سایت
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

    به yekdown خوش آمدید، مقصد نهایی شما برای دانلود نرم افزار با کیفیت بالا. ما به ارائه یک پلتفرم جامع که طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی را برای پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربرانمان ارائه می دهد، اختصاص داده ایم.

    ماموریت ما:

    هدف ما در yekdown ساده کردن یافتن و دسترسی به نرم افزارهای ضروری است. ما درک می کنیم که جستجو برای نرم افزار قابل اعتماد می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که ما یک پلتفرم کاربرپسند ایجاد کرده‌ایم که مجموعه گسترده‌ای از نرم‌افزارها را در دسته‌های مختلف ترکیب می‌کند و کشف و دانلود ابزارهای مناسب برای نیازهای شما را آسان‌تر می‌کند.

    پایگاه داده نرم افزاری گسترده:

    وب سایت ما دارای یک پایگاه داده نرم افزاری گسترده و دائما در حال گسترش است که عناوین محبوب، برنامه های کاربردی تخصصی، ابزارهای کمکی، بازی ها و موارد دیگر را در بر می گیرد. ما در تلاش هستیم تا دسته‌های مختلفی از جمله بهره‌وری، چند رسانه‌ای، امنیت، توسعه و غیره را پوشش دهیم. با انتخاب متنوع خود، هدف ما برآوردن نیازهای حرفه‌ای، علاقه‌مندان و کاربران معمولی است.

    دانلودهای تایید شده و ایمن:

    ما کیفیت و امنیت نرم افزار موجود در پلتفرم خود را در اولویت قرار می دهیم. تیم ما به طور کامل هر نرم افزار را قبل از فهرست کردن در وب سایت خود ارزیابی می کند تا مطمئن شود که استانداردهای کیفیت ما را برآورده می کند. ما در تلاش هستیم تا دانلودهای تأیید شده، تمیز و بدون بدافزار را ارائه دهیم و از تجربه ایمن و قابل اعتماد کاربران خود اطمینان حاصل کنیم.

    تجربه کاربر محور:

    در yekdown، کاربران ما در مرکز هر کاری که انجام می‌دهیم قرار دارند. ما به طور مداوم برای بهبود تجربه کاربر کار می کنیم و پیمایش در پلت فرم خود را یکپارچه و شهودی می کنیم. عملکرد جستجوی ما به شما امکان می‌دهد تا نرم‌افزار مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنید، و توضیحات دقیق، اسکرین‌شات‌ها و نظرات کاربران، بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنند.

    تعامل جامعه:

    ما به قدرت یک جامعه پر رونق اعتقاد داریم و مشارکت فعال کاربران را تشویق می کنیم. می‌توانید با گذاشتن نظرات، رتبه‌بندی نرم‌افزارها و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران، به FileCR کمک کنید. بازخورد شما به ما کمک می‌کند تا جامعه‌ای پر جنب و جوش و مفید داشته باشیم که در آن کاربران می‌توانند دانش، توصیه‌ها و اطلاعات بینش را تبادل کنند.

    همکاری توسعه دهنده:

    ما از توسعه دهندگان استقبال می کنیم تا نرم افزار خود را در yekdown به نمایش بگذارند. پلتفرم ما فرصت ارزشمندی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و با کاربرانی که فعالانه به دنبال راه حل های نرم افزاری هستند ارتباط برقرار کنند. فرآیند ارسال ساده ما تضمین می کند که توسعه دهندگان می توانند به راحتی آثار خود را با جامعه ما به اشتراک بگذارند.

    ما متعهد هستیم که به طور مداوم در حال تکامل و افزایش yekdown باشیم تا نیازهای نرم افزاری شما را بهتر برآورده کنیم. رضایت و اعتماد شما برای ما بسیار مهم است و ما به ارائه تجربه دانلود نرم افزار قابل اعتماد و لذت بخشی متعهد هستیم.

    از اینکه yekdown را به عنوان منبع مورد اعتماد خود برای دانلود نرم افزار انتخاب کردید متشکریم. ما خوشحالیم که شما را در سفر نرم افزاری خود همراهی می کنیم و به شما کمک می کنیم ابزارهایی را که دنیای دیجیتال شما را قدرتمند می کنند کشف کنید.

    اگر سؤال یا پیشنهادی دارید یا نیاز به کمک دارید، لطفاً با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. ما برای کمک اینجا هستیم!

     
    تیم yekdown
    • برای راحتی در دانلود فایل ها و دانلود با سرعت بالا ، از نرم افزار های مدیریت دانلود مانند FDM یا IDM استفاده کنید.
    • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
    • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل قبلی کنید.
    • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس به روی دکمه Patch کلیک کنید.
    • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار بدید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
    • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار واردشوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.
     
     

    سایت و سرور دانلود این سایت در داخل کشور و در دیتاسنتر آسیاتک میزبانی می شود و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت و تایید شده است. ( در قسمت نشانی وب سایت،  yekdown را جستجو کنید ) جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی از یکداون با شرکتی که اشتراک اینترنت تهیه کرده‌اید تماس بگیرید و در صورت نیم بها نبودن در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.

    نوع شکایت : مشکلات مالی و تعرفه
    موضوع شکایت : عدم رعایت تعرفه ترافیک داخل و بین المللی

    محل نصب نرم‌افزار کجاست ؟

    • فولدری است که در درایوی که ویندوز را نصب کردید و داخل فولدر Program Files قرار دارد.

    محل نصب نرم‌افزار در ویندوز 7 و 8.1 و 10 و 11 کجاست ؟

    • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Open File Location کلیک کنید.

    محل نصب نرم‌افزار در ویندوز XP کجاست ؟

    • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Properties و سپس گزینه Find Target کلیک کنید.
    • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
    • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل های قبلی کنید.
    • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Patch کلیک کنید.
    • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار دهید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
    • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار وارد شوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.

    فایل های که پسوند آنها rar یا zip یا 7z هست را چگونه باز کنم؟

    • توسط نرم افزار Winrar فایل را از حالت فشرده خارج کنید و بعد برای نصب اقدام کنید

    نرم افزار هایی که روبروی آن ها نوشته شده 32 بیتی یا 64 بیتی چیست ؟

    • نرم افزارهایی هستند که فقط به روی سیستم عامل 32 بیتی یا 64 بیتی قابل اجرا هستند. ابتدا از نوع سیستم عامل خود مطلع شوید و سپس دانلود کنید.

    نرم افزار هایی که روبروی آنها Portable نوشته شده چیست؟

    • نرم افزارهایی هستند که  نیاز به نصب ندارند و از قبل رجیستر شده اند و حتی با انتقال آنها به روی حافظه USB ، امکان استفاده از آن در سایر سیستم ها وجود دارد.

    فایل هایی که بصورت چند Part قرار داده شده چیست؟

    • برخی نرم افزار ها که حجم آنها زیاد میباشد جهت سهولت در دانلود به صورت Part های چند گیگابایتی در سایت قرار داده شده است و باید همه Part ها را دانلود کنید و بعد از دانلود به روی Part 1 کلیک راست کنید و Extract Here را بزنید تا نرم افزار به صورت خودکار تمام پارت ها را به یکدیگر متصل کند.

    نرم افزارها را چگونه فعال کنم؟

    • در سایت سعی شده نرم افزارهایی که نحوه فعال سازی پیچیده ای دارند به همراه آموزش فعال سازی قرار داده شوند. در مورد نوع نحوه فعال سازی به گزینه نحوه استفاده از کرک ، Patch , keygen مراجعه کنید.

    فایل فشرده ای را دانلود کردم اما بعد از دانلود باز نشد ، چکار باید کرد ؟

    • به آموزش تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید و در صورت رفع نشدن مشکل از طریق تلگرام در ارتباط باشد

    در صورت مشاهده ارور فایل های MSVCP120.dll و MSVCP140.dll چه کار باید کرد ؟

    • باید نرم افزار Microsoft Visual C نسخه ای که شامل تمام ورژن ها میشود را دانلود و نصب کنید

    نکته : تمام فایل‌های قرار داده شده به روی سایت سالم هستند و این مشکل یا از طرف ISP شما ( بعلت کش کردن فایل ها ) یا آنتی ویروس و بیشتر مواقع زمانی بوجود میاد که شما از دانلود منیجر کرک شده استفاده کردید ، آخرین نسخه IDM را از سایت دانلود کنید.

    اگر فایلی را از سایت ما دانلود کردید و با مشکل اکسترکت مواجه شدید ( ارور CRC یا پسورد یا damaged و یا The file is corrupt ) :

    1- ابتدا آخرین نسخه Winrar موجود در سایت را دانلود و نصب کنید و مجدد فایل را تست کنید.
     
    2-  در صورت مشاهده پیام No archives found از نرم افزار 7zip استفاده کنید
     
    3-  در فایل‌هایی که بصورت چند پارت قرار داده شده ، دقت کنید ورژن نرم افزار در فایل‌ها یکی باشد و شماره پارت‌ها به ترتیب باشد. انتهای فایل 1_ یا (1) نباشد، در غیر اینصورت ارور Next volume is required دریافت خواهید کرد.
     
    اگر مشکل حل نشد ، نرم‌افزار Winrar را اجرا نموده ، به محلی که فایل‌های فشرده را دانلود کرده اید مراجعه کنید ، و تمامی پارت‌ها را انتخاب کرده و گزینه Repair که در قسمت بالایی نرم‌افزار موجود هست را بزنید. سپس محلی مناسب برای ذخیره سازی آن‌ها انتخاب کنید. پس از اتمام کار ، به محلی که برای ذخیره سازی انتخاب کردید مراجعه نموده و فایل‌های جدید را Extract کنید..

    – اگر در هنگام ریکاوری پیام sector recovered نمایش داده شد ، یعنی فایل به درستی تعمیر شده است.
    – اگر پیام recover failed نمایش داده شد ؛ یعنی امکان ریکاور کردن وجود ندارد! پس باید فایل را دوباره دانلود کنید.
     
     
    • دانلود فایل ها تنها با آی پی ایران امکانپذیر است .
    • ( جهت اطلاع از فعال بودن پروکسی به این سایت مراجعه کنید ).
    • پسورد فایل های دانلود شده از سایت این  میباشد
    • برای دانلود در تلفن همراه ، روی لینک دانلود نگه دارید و در منو باز شده save link یا download link را انتخاب کنید
    • در صورت مشاهده پیغام خطا یا پسورد هنگام اکسترکت کردن فایل فشرده، به گزینه تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید
    • در صورت مشکل در خرابی فایل و لینک دانلود از طریق  تلگرام یا سامانه آنلاین گفتگو و یا تکمیل فرم زیر در ارتباط باشید