جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویندوز 12: آخرین خبرها در مورد تاریخ انتشار و قابلیت ها

شاید باورش سخت باشد، اما ویندوز 11 اکنون بیش از دو سال از عمر آن می گذرد و چند به روز رسانی در حال حاضر در دست اجراست. ما ویندوز 11 نسخه 22H2 را در سال 2022 دریافت کردیم و چندین به روز رسانی Moment را در طول سال 2023 دریافت کردیم و نسخه 23H2 نیز اکنون شروع به انتشار کرد. در حالی که ویندوز 11 به لطف به روز رسانی های مکرر آن هنوز تازه است. همه نشانه ها حاکی از آن است که مایکروسافت ویندوز 12 را در مقطعی در سال 2024 راه اندازی کرد.

مایکروسافت به طور رسمی نسخه جدیدی از ویندوز را معرفی نکرده است. در واقع، گزارش‌هایی که درباره ویندوز 12 شنیده‌ایم کم اهمیت است. به طور رسمی، این شرکت متعهد به به‌روزرسانی‌های سالانه و به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر ویژگی‌ها برای ویندوز 11 است. اما گزارش شده و حتی توسط شرکای سخت‌افزاری پیشنهاد شده است که ویندوز 12 سال آینده عرضه می‌شود.  پس چه انتظاری می توانیم از آن داشته باشیم؟

ویندوز 12 چه زمانی منتشر می شود؟

طبق گزارش Commercial Times، سیستم عامل ویندوز 12 در ژوئن 2024 منتشر خواهد شد. این تاریخ کاملاً محتمل به نظر می رسد، زیرا این دوره قبل از افزایش فعال تقاضا به دلیل بازگشت دانش آموزان به مدارس و دانشگاه ها و بسیاری از کارمندان از تعطیلات است. همین ویندوز 11 در اواخر ژوئن معرفی شد.

ویژگی اصلی نسخه جدید این سیستم عامل ادغام شدید با سیستم های هوش مصنوعی خواهد بود، اما هنوز مشخص نیست که به چه شکل است. زیرا حتی در حال حاضر مایکروسافت به طور فعال هوش مصنوعی را به ویندوز 11 و حتی ویندوز 10 اضافه می کند. علاوه بر این، شاید واحدهای شتاب سخت افزاری برای هوش مصنوعی در پردازنده های مدرن (Ryzen 7000 و Intel Meteor Lake) بالاخره حداقل به نحوی مورد استفاده قرار گیرند.
چه چیزی در ویندوز 12 جدید است؟

هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم ویندوز 12 چه چیزی را در بر می گیرد. با این حال، برخی گزارش‌ها و درزها به ما نگاهی به آنچه ممکن است بخشی از این به‌روزرسانی بزرگ باشد، داده است.

یک رابط کاربری دسکتاپ جدید

در حالی که مایکروسافت به طور رسمی ویندوز 12 را معرفی نکرده است. ما اخیراً نگاهی اولیه به نمونه اولیه آن داشتیم. مایکروسافت به طور ناخواسته مفهومی را برای ویندوز 12 در جریان سخنرانی اصلی مایکروسافت Ignite که توسط مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا برگزار شد، به نمایش گذاشت. این مفهوم چند تغییر جالب را نشان می دهد، از جمله یک نوار وظیفه شناور و برخی از نمادهای سیستم که اکنون در بالای صفحه نمایش داده می شوند. مانند نشانگرهای Wi-Fi و باتری، همراه با ویجت آب و هوا. این باعث می‌شود که ویندوز بیشتر شبیه macOS یا برخی از توزیع‌های لینوکس باشد.

البته، ما هنوز چند سال از تاریخ انتشار مورد انتظار فاصله داریم، بنابراین احتمالاً این یک نمونه اولیه طراحی اولیه است. ممکن است قبل از راه اندازی ویندوز 12 به طور قابل توجهی تغییر کند یا به طور کلی حذف شود، اما عناصر جالبی برای تجزیه و تحلیل در اختیار ما قرار می دهد. ویندوز 11 برای اولین بار در سال‌ها تغییرات بزرگی را در نوار وظیفه ایجاد کرد و اگر این مفهوم قابل اجرا باشد، ویندوز 12 تغییرات شدیدتری را در تجربه‌ای که ما به آن عادت کرده‌ایم ایجاد خواهد کرد.

تغییرات دیگری که گزارش شده است شامل یک صفحه قفل جدید و رابط کاربری ورود به سیستم است که برای دستگاه های لمسی بهینه شده است و یک مرکز اعلان جدید که می تواند اعلان ها را بر اساس مخاطب و نه فقط بر اساس برنامه گروه بندی کند. همچنین انتظار می‌رود که بتوانید ویجت‌ها را به جای استفاده از پنل اختصاصی ویجت‌ها به دسکتاپ پین کنید. یکی دیگر از قابلیت های جدید ذکر شده، امکان ایجاد والپیپرهای متحرک با افکت اختلاف منظر بر اساس تصویر دو بعدی است.

احتمال جایگزینی دکمه شروع با Copilot AI
ویندوز 12 می تواند شاهد طراحی مجدد سیستم قابل توجهی باشد تا تجربه کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی را در بر گیرد. بنابراین دکمه شروع می تواند با Copilot AI جایگزین شود. که در حال حاضر به عنوان یک نسخه پیش نمایش در آخرین به روز رسانی ویندوز 11 موجود است.
رویکرد مدولارتر

طبق گزارش اخیر، ویندوز 12 ممکن است رویکرد جدیدی را برای نحوه طراحی سیستم عامل در سطح اصلی اتخاذ کند. مایکروسافت قصد دارد ویندوز 12 را ماژولارتر کند. به این معنا که برخی از اجزای سیستم عامل را می توان برای دستگاه های خاص فعال یا غیرفعال کرد. این ایده که به عنوان CorePC شناخته می‌شود، امکان تجارب متناسب‌تر را برای دستگاه‌هایی با فاکتورها و قابلیت‌های مختلف فراهم می‌کند.

به عنوان مثال، یک تبلت پایین رده یا رایانه شخصی تاشو ممکن است از برنامه های کلاسیک Win32 پشتیبانی نکند تا ساختار سبک تری داشته باشد. با این حال، این ویژگی همچنان در رایانه های رومیزی سنتی موجود است، بنابراین کاربران طولانی مدت همچنان می توانند مانند همیشه از رایانه شخصی خود استفاده کنند.

این تا حدودی یادآور تلاش مایکروسافت با ویندوز 10X است، که قرار بود نسخه ای از ویندوز 10 باشد که برای دستگاه های مدرن تر و تاشو طراحی شده بود. اما در حالی که ویندوز 10 ایکس هر چیزی را که می‌توانست حذف کرد و از پایه برای این دستگاه‌ها ساخته شد. هدف با ویندوز 12 این است که مجموعه کاملی از ویژگی‌ها را داشته باشد و سپس بیت‌هایی را که برای یک دستگاه یا فرم خاص معنی ندارند حذف کند. عامل. این منجر به نصب‌های سبک‌تر ویندوز می‌شود و به سیستم‌عامل اجازه می‌دهد تا با سخت‌افزاری حتی پایین‌تر برای رقابت با ChromeOS اجرا شود.

به روز رسانی سریع تر

همان گزارشی که به طراحی ماژولار اشاره کرده بود، از تغییر دیگری در ساختار ویندوز 12 با معرفی جداسازی حالت نیز صحبت می کرد. این اساساً به این معنی است که بخش‌های خاصی از سیستم عامل از دسترسی کاربر مسدود شده و در یک پارتیشن جداگانه قرار می‌گیرد. این به ویندوز اجازه می‌دهد تا بدون مشکل به‌روزرسانی شود، زیرا سیستم می‌تواند این پارتیشن‌های اصلی را آزادانه و بدون نگرانی در مورد دخالت کاربر به‌روزرسانی کند. به‌روزرسانی‌ها سریع‌تر نصب می‌شوند و نیاز به خرابی کمتری دارند. چیزی که مدتی است می‌خواهیم ببینیم.

جداسازی حالت همچنین می‌تواند تجربه بازنشانی را قابل اعتمادتر کند. از آنجایی که کاربران نمی توانند با فایل های سیستمی به پارتیشن ها دسترسی پیدا کنند. احتمال خراب شدن این فایل ها کمتر است و بازنشانی کامپیوتر شما باید بسیار بهتر عمل کند.

ویژگی های هوش مصنوعی

یکی از بخش‌هایی که ممکن است دیگر تعجب‌آور نباشد این است که مایکروسافت ظاهراً به دنبال گنجاندن ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتر در ویندوز 12 است. یکی از این ویژگی‌ها می‌تواند شامل این باشد که ویندوز 12 بتواند محتوای نشان داده شده روی صفحه را تشخیص دهد و بسته به آنچه که وجود دارد، اقدامات مختلفی را پیشنهاد کند. نشان داده شده. ویندوز 12 همچنین می‌تواند اشیاء موجود در عکس را تشخیص دهد. و کپی کردن آن شی و چسباندن آن را در جای دیگری آسان‌تر کند.

هوش مصنوعی در حال حاضر بخش بزرگی از ویندوز 11 به لطف آخرین به روز رسانی نسخه 23H2 است. این دستیار جدید Copilot AI را به همراه ویژگی‌هایی برای Paint اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد پس‌زمینه عکس را حذف کنید یا تصویری را با ورودی‌های متن ایجاد کنید.

برنامه‌های دیگر مانند Snipping Tool و Photos نیز دارای برخی ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در ویندوز 11 هستند. مشخص نیست که این قابلیت‌ها تا چه حد در ویندوز 12 گسترش خواهند یافت، اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد بیشتر و بیشتر بر روی مهارت هوش مصنوعی خود سرمایه‌گذاری کند. بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که چیزها در طول زمان به تکامل خود ادامه دهند.

اخیراً، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، دکمه Copilot را با دکمه Start مقایسه کرد و پیشنهاد کرد که نحوه تعامل افراد با رایانه‌هایشان را تغییر می‌دهد. در حالی که این یک بیانیه گسترده است که هیچ معنایی ندارد، این امکان وجود دارد که مایکروسافت ممکن است منوی Start را با Copilot جایگزین کند، اگر شرکت بتواند Copilot را برای تحقق چشم انداز خود ایجاد کند.

دیگر از برنامه های Arm 32 بیتی پشتیبانی نمی شود و بهینه سازی Arm بهتر است

اگرچه این یک ویژگی جدید نیست، اخیراً تأیید شده است که نسخه بعدی ویندوز از برنامه‌های Arm 32 بیتی پشتیبانی نخواهد کرد. به طور رسمی، مایکروسافت می‌گوید که این تغییر در نسخه بعدی ویندوز 11 اتفاق می‌افتد، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی رخ می‌دهد.

مایکروسافت همچنین اشاره کرده است که در حال کار بر روی بهبودهایی برای دستگاه‌های Arm، از جمله شبیه‌سازی کارآمدتر برنامه‌های x86 است. این به طور خلاصه در جریان سخنرانی اصلی Qualcomm Snapdragon Summit ذکر شد. اما مشخص نیست که این پیشرفت‌ها چه هستند و چه زمانی وارد خواهند شد.

آنچه می خواهیم در ویندوز 12 ببینیم

البته، با انتشار یک ویندوز بزرگ در راه است، نمی‌توانیم تمام تغییراتی را که باید برای بهبود تجربه ویندوز ایجاد کند، تصور نکنیم. در حالی که ما عاشق ویندوز 11 هستیم، قطعاً مایکروسافت کارهای زیادی می تواند برای بهبود سیستم عامل انجام دهد، از جمله درس هایی از رقبای خود.

به روز رسانی یکپارچه

یکی از تغییرات بزرگی که مایکروسافت برای ویندوز 11 اعلام کرد، نصب به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر در پس‌زمینه بود تا روند کلی دردسر کمتری داشته باشد. در حالی که از این تغییرات استقبال می شود، این روند آنطور که می تواند یکپارچه نیست. شما باید آپدیت ها را دانلود و نصب کنید. و سپس باید راه اندازی مجدد کنید، یعنی زمانی که کامپیوتر تغییرات زیادی را در آپدیت ایجاد می کند.

مایکروسافت می‌تواند از ChromeOS و Android بیاموزد که به‌روزرسانی‌های یکپارچه را ارائه می‌کنند. جایی که بیشتر تغییرات در پس‌زمینه انجام می‌شوند. در حالی که هنوز نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه دارید، این تقریباً یک راه‌اندازی مجدد استاندارد است که در آن رایانه شما با نصب به‌روزرسانی جدید پشتیبان‌گیری می‌شود.

ویندوز 11 همچنان شما را مجبور می‌کند تا زمانی که برای نصب به‌روزرسانی‌ها راه‌اندازی مجدد می‌شود. مدتی صبر کنید، و اگرچه این برای به‌روزرسانی‌های ویژگی‌های بزرگ تا حدودی قابل قبول است، اما نباید با به‌روزرسانی‌های تجمعی که هر ماه دریافت می‌کنیم، این اتفاق بیفتد.

بهبود ویجت ها

برد ابزارک در ویندوز 11 پر از پتانسیل است، اما تا کنون، مایکروسافت واقعاً ارائه نکرده است. برای بیش از یک سال، تنها ویجت‌های مبتنی بر وب ارائه شده توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شد. و صفحه ابزارک‌ها نیز مملو از مقاله‌های “اخبار” با مایکروسافت استارت است که به ندرت مفید یا سرگرم کننده هستند. شما هم نمی توانید آنها را غیرفعال کنید. برای این منظور، دو آرزو برای ویجت ها در ویندوز 11 داریم.

اول، ما گزینه های سفارشی سازی بیشتری را برای برد ابزارک می خواهیم. کاربران باید بتوانند فید اخبار را به طور کامل غیرفعال کنند. و از برد به طور انحصاری برای ویجت ها استفاده کنند تا بتواند واقعاً برای آنها مفید باشد و پر از درهم و برهمی بصری نباشد. علاوه بر این، برای کاربرانی که می خواهند اخبار را ببینند. برد ابزارک می تواند به عنوان یک خواننده فید RSS عمل کند. مایکروسافت اخیراً یک ویژگی مشابه را مستقیماً در مایکروسافت اج ایجاد کرده است. و داشتن این قابلیت مستقیماً در ویندوز، دسترسی کاربران به اخبار و مقالات از منابعی را که سرپرستی می‌کنند بسیار آسان‌تر می‌کند.

درخواست دیگر این است که ویجت ها را مستقیماً به دسکتاپ ویندوز بیاورید، که اساساً نحوه کار ویجت ها در اندروید است. اگر ویجت‌ها دارید، به احتمال زیاد می‌خواهید به اطلاعاتی که آنها ارائه می‌کنند دسترسی سریع داشته باشید. و داشتن آنها مستقیماً روی دسکتاپ می‌تواند کمک زیادی به این امر کند. ویندوز ویستا و 7 قبلاً این قابلیت را داشتند و اگرچه برای همه مناسب نیست، اما قطعاً می تواند مفید باشد. این نیز چیزی است که اپل اخیراً با macOS Sonoma اعلام کرده است، بنابراین وقت آن رسیده که مایکروسافت نیز آن را انجام دهد.

سفارشی سازی منوی استارت پیشرفته

یکی از دردسرهای بزرگ این است که منوی Start جدید سفت و سخت است و شما را مجبور می‌کند از آن در طرح‌بندی پیش‌فرض بدون گزینه‌های سفارشی‌سازی زیاد استفاده کنید. در حالی که کاشی‌های زنده ویندوز 10 برای همه مناسب نبود. قطعاً داشتن یک منوی Start قابل تغییر اندازه برای جا دادن همه نمادها و برنامه‌های مورد نظر شما یک مزیت بود و ما دوست داریم این قابلیت را دوباره ببینیم. همچنین بسیار عالی است که روی تعداد ردیف موارد پین‌شده و توصیه‌شده که می‌خواهیم ببینیم، کنترل دقیق داشته باشیم، بنابراین می‌توانید منوی Start را بر روی موارد مفیدتر متمرکز کنید.

تصاویر پس زمینه زنده

تصاویر پس زمینه زنده مدت هاست که یکی از ویژگی های برخی از سیستم عامل ها مانند اندروید یا macOS بوده است، اما ویندوز 11 این گزینه را به صورت بومی ارائه نمی دهد. در حالی که برنامه‌های زیادی وجود دارند که تصاویر پس زمینه متحرک را برای ویندوز 11 ارائه می‌کنند، اگر سیستم عامل این قابلیت را به‌طور پیش‌فرض با چند تصویر متحرک در دسترس باشد، عالی خواهد بود. به عنوان مثال، کاغذ دیواری ای که رنگ آن را برای نمایش چرخه روز و شب در زندگی واقعی تغییر می دهد، می تواند سرگرم کننده باشد. همچنین عالی خواهد بود اگر بتوانید GIF یا ویدیوهای خود را به راحتی به عنوان پس‌زمینه تنظیم کنید.

در نهایت تنظیمات و کنترل پنل را یکی کنید

مایکروسافت از زمانی که ویندوز 10 (و تا حدی حتی ویندوز 8) را راه اندازی کرد، روی آوردن تنظیمات از کنترل پنل به برنامه تنظیمات کار کرده است، اما ما تا پایان کار فاصله داریم. در ویندوز 11، بسیاری از تنظیمات پیچیده‌تر همچنان نیاز به باز کردن کنترل پنل یا یکی از دیالوگ‌های کلاسیک آن دارند، و واقعاً انسجام زبان طراحی را از بین می‌برد.

به آرامی، اما مطمئناً، ما نشانه‌هایی از پیشرفت را در این زمینه دیده‌ایم، اما اگر مایکروسافت بتواند ویندوز 12 را در حالتی راه‌اندازی کند که نسبت به نسخه‌های قبلی کامل‌تر به نظر می‌رسد، عالی خواهد بود. حتی اگر برخی از دیالوگ ها را نتوان در یک برنامه ادغام کرد، بهتر است مایکروسافت حداقل بتواند رابط کاربری را به گونه ای به روز کند که حداقل احساس سازگاری بیشتری داشته باشد. برای مثال، طرفداران نسخه های مدرن Device Manager را به سخره گرفته اند و این گامی در مسیر درست خواهد بود.

طرح بندی اسنپ، اما قابل ویرایش (یا FancyZones)
یکی از ویژگی های مورد علاقه ما در ویندوز 11، Snap Layouts است که نمایش همزمان چندین برنامه را در پیکربندی های مختلف بسیار آسان تر می کند. Snap Layouts چند گزینه را معرفی کرد که قبلاً امکان پذیر نبودند و تنظیم ویندوز خود را به هر شکلی که ترجیح می دهید آسان می کرد، اما هنوز هم کمی محدود است. نمی‌توانید به راحتی یک برنامه را در طرح‌بندی با دیگری عوض کنید، و تلاش برای کشیدن یک پنجره به لبه‌های صفحه همیشه تضمین نمی‌کند که فضای مورد نظر شما را اشغال کند. مایکروسافت در واقع راه حلی برای این کار از قبل دارد، فقط در ویندوز 11 تعبیه نشده است. یک ویژگی به نام FancyZones به عنوان بخشی از مجموعه PowerToys وجود دارد که به شما امکان می دهد طرح بندی های سفارشی ایجاد کنید. این به شما امکان می‌دهد اندازه همه مناطق را تغییر دهید، موارد جدید ایجاد کنید، و مهمتر از همه، می‌توانید با نگه داشتن Shift هنگام کشیدن پنجره، یک برنامه جدید را به هر یک از مناطقی که ایجاد کرده‌اید بکشید. این یک راه حل تقریباً عالی است، و بسیار مفید است که به PowerToys محدود شود.

مایکروسافت علاوه بر افزودن قابلیت‌های موجود FancyZones، می‌تواند آن را بهتر با خود ویندوز ادغام کند. به عنوان مثال، وقتی Task View را باز می‌کنید. می‌توانید Snap Layout فعلی خود را در بالا ببینید و هر برنامه بازشده‌ای را به شکافی که می‌خواهید بکشید، می‌کشید. همچنین می توانید به راحتی بین Snap Layouts از این طریق جابجا شوید.

حذف برنامه ها را آسان تر کنید

ویندوز 8 برای اولین بار فروشگاه مایکروسافت را معرفی کرد و در حالی که در آن زمان محبوبیت زیادی نداشت، یک مزیت بزرگ داشت. برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت بسته‌بندی شده بودند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را به روشی یکپارچه نصب و حذف کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه Uninstall کلیک کنید و برنامه بدون هیچ سر و صدای اضافی از رایانه شما حذف می شود.

در حالی که این تجربه هنوز برای اکثر برنامه‌های استور صدق می‌کند، و مایکروسافت همچنین برنامه‌های بسته‌بندی شده MSIX را معرفی کرده است که می‌توانید از نظر تئوری آن‌ها را از هر کجای اینترنت دانلود کنید، اکثر برنامه‌ها هنوز از این قالب بسته‌بندی استفاده نمی‌کنند و با نصب‌کننده‌های سفارشی عرضه می‌شوند، که به این معنی است که به آن‌ها نیاز دارند. حذف نصب سفارشی اگر مایکروسافت بتواند یک تجربه حذف نصب بی‌وقفه که واقعاً جهانی است، ایجاد کند، ایده‌آل خواهد بود.

تب های Universal

مجموعه ها را به خاطر دارید؟ مایکروسافت این مورد را در سال 2017 برای ویندوز 10 آزمایش کرد و چند بار قبل از حذف کامل از بیلدهای اینسایدر اضافه و حذف شد. اساساً همه برنامه‌های شما را در برگه‌ها قرار می‌دهد. که می‌توانید آن‌ها را به هر شکلی که ترجیح می‌دهید برای ماندن در جریان کاری خود گروه‌بندی کنید. اخیراً، مایکروسافت رویکرد متفاوتی را انتخاب کرده و ناوبری تب دار را به برخی از مهم ترین برنامه های خود از جمله Windows Terminal، File Explorer و Notepad اضافه کرده است.

این قطعاً گامی در مسیر درست است، اما ما همچنان می‌خواهیم ست بازگردد. توانایی گروه بندی همه برنامه های مربوط به یک حجم کاری یا کار خاص بسیار منطقی است. و زمانی که چیزهای زیادی دارید که باید به آن ها بپردازید می تواند باعث صرفه جویی در زمان شما شود.

در صورت مشکل در نصب نرم‌افزار و یا هر مشکلی در زمینه کامپیوتر و موبایل با شماره پشتیبـانی 123456789 از سراسر کشور با تلفن ثابت تماس بگیرید.برای تماس با تلفن همراه و استفاده از تخفیف 40درصدی به سایت  سیب مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در سایت
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

به yekdown خوش آمدید، مقصد نهایی شما برای دانلود نرم افزار با کیفیت بالا. ما به ارائه یک پلتفرم جامع که طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی را برای پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربرانمان ارائه می دهد، اختصاص داده ایم.

ماموریت ما:

هدف ما در yekdown ساده کردن یافتن و دسترسی به نرم افزارهای ضروری است. ما درک می کنیم که جستجو برای نرم افزار قابل اعتماد می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که ما یک پلتفرم کاربرپسند ایجاد کرده‌ایم که مجموعه گسترده‌ای از نرم‌افزارها را در دسته‌های مختلف ترکیب می‌کند و کشف و دانلود ابزارهای مناسب برای نیازهای شما را آسان‌تر می‌کند.

پایگاه داده نرم افزاری گسترده:

وب سایت ما دارای یک پایگاه داده نرم افزاری گسترده و دائما در حال گسترش است که عناوین محبوب، برنامه های کاربردی تخصصی، ابزارهای کمکی، بازی ها و موارد دیگر را در بر می گیرد. ما در تلاش هستیم تا دسته‌های مختلفی از جمله بهره‌وری، چند رسانه‌ای، امنیت، توسعه و غیره را پوشش دهیم. با انتخاب متنوع خود، هدف ما برآوردن نیازهای حرفه‌ای، علاقه‌مندان و کاربران معمولی است.

دانلودهای تایید شده و ایمن:

ما کیفیت و امنیت نرم افزار موجود در پلتفرم خود را در اولویت قرار می دهیم. تیم ما به طور کامل هر نرم افزار را قبل از فهرست کردن در وب سایت خود ارزیابی می کند تا مطمئن شود که استانداردهای کیفیت ما را برآورده می کند. ما در تلاش هستیم تا دانلودهای تأیید شده، تمیز و بدون بدافزار را ارائه دهیم و از تجربه ایمن و قابل اعتماد کاربران خود اطمینان حاصل کنیم.

تجربه کاربر محور:

در yekdown، کاربران ما در مرکز هر کاری که انجام می‌دهیم قرار دارند. ما به طور مداوم برای بهبود تجربه کاربر کار می کنیم و پیمایش در پلت فرم خود را یکپارچه و شهودی می کنیم. عملکرد جستجوی ما به شما امکان می‌دهد تا نرم‌افزار مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنید، و توضیحات دقیق، اسکرین‌شات‌ها و نظرات کاربران، بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنند.

تعامل جامعه:

ما به قدرت یک جامعه پر رونق اعتقاد داریم و مشارکت فعال کاربران را تشویق می کنیم. می‌توانید با گذاشتن نظرات، رتبه‌بندی نرم‌افزارها و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران، به FileCR کمک کنید. بازخورد شما به ما کمک می‌کند تا جامعه‌ای پر جنب و جوش و مفید داشته باشیم که در آن کاربران می‌توانند دانش، توصیه‌ها و اطلاعات بینش را تبادل کنند.

همکاری توسعه دهنده:

ما از توسعه دهندگان استقبال می کنیم تا نرم افزار خود را در yekdown به نمایش بگذارند. پلتفرم ما فرصت ارزشمندی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و با کاربرانی که فعالانه به دنبال راه حل های نرم افزاری هستند ارتباط برقرار کنند. فرآیند ارسال ساده ما تضمین می کند که توسعه دهندگان می توانند به راحتی آثار خود را با جامعه ما به اشتراک بگذارند.

ما متعهد هستیم که به طور مداوم در حال تکامل و افزایش yekdown باشیم تا نیازهای نرم افزاری شما را بهتر برآورده کنیم. رضایت و اعتماد شما برای ما بسیار مهم است و ما به ارائه تجربه دانلود نرم افزار قابل اعتماد و لذت بخشی متعهد هستیم.

از اینکه yekdown را به عنوان منبع مورد اعتماد خود برای دانلود نرم افزار انتخاب کردید متشکریم. ما خوشحالیم که شما را در سفر نرم افزاری خود همراهی می کنیم و به شما کمک می کنیم ابزارهایی را که دنیای دیجیتال شما را قدرتمند می کنند کشف کنید.

اگر سؤال یا پیشنهادی دارید یا نیاز به کمک دارید، لطفاً با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. ما برای کمک اینجا هستیم!

 
تیم yekdown
  • برای راحتی در دانلود فایل ها و دانلود با سرعت بالا ، از نرم افزار های مدیریت دانلود مانند FDM یا IDM استفاده کنید.
  • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
  • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل قبلی کنید.
  • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس به روی دکمه Patch کلیک کنید.
  • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار بدید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
  • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار واردشوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.
 
 

سایت و سرور دانلود این سایت در داخل کشور و در دیتاسنتر آسیاتک میزبانی می شود و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت و تایید شده است. ( در قسمت نشانی وب سایت،  yekdown را جستجو کنید ) جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی از یکداون با شرکتی که اشتراک اینترنت تهیه کرده‌اید تماس بگیرید و در صورت نیم بها نبودن در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.

نوع شکایت : مشکلات مالی و تعرفه
موضوع شکایت : عدم رعایت تعرفه ترافیک داخل و بین المللی

محل نصب نرم‌افزار کجاست ؟

  • فولدری است که در درایوی که ویندوز را نصب کردید و داخل فولدر Program Files قرار دارد.

محل نصب نرم‌افزار در ویندوز 7 و 8.1 و 10 و 11 کجاست ؟

  • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Open File Location کلیک کنید.

محل نصب نرم‌افزار در ویندوز XP کجاست ؟

  • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Properties و سپس گزینه Find Target کلیک کنید.
  • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
  • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل های قبلی کنید.
  • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Patch کلیک کنید.
  • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار دهید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
  • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار وارد شوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.

فایل های که پسوند آنها rar یا zip یا 7z هست را چگونه باز کنم؟

  • توسط نرم افزار Winrar فایل را از حالت فشرده خارج کنید و بعد برای نصب اقدام کنید

نرم افزار هایی که روبروی آن ها نوشته شده 32 بیتی یا 64 بیتی چیست ؟

  • نرم افزارهایی هستند که فقط به روی سیستم عامل 32 بیتی یا 64 بیتی قابل اجرا هستند. ابتدا از نوع سیستم عامل خود مطلع شوید و سپس دانلود کنید.

نرم افزار هایی که روبروی آنها Portable نوشته شده چیست؟

  • نرم افزارهایی هستند که  نیاز به نصب ندارند و از قبل رجیستر شده اند و حتی با انتقال آنها به روی حافظه USB ، امکان استفاده از آن در سایر سیستم ها وجود دارد.

فایل هایی که بصورت چند Part قرار داده شده چیست؟

  • برخی نرم افزار ها که حجم آنها زیاد میباشد جهت سهولت در دانلود به صورت Part های چند گیگابایتی در سایت قرار داده شده است و باید همه Part ها را دانلود کنید و بعد از دانلود به روی Part 1 کلیک راست کنید و Extract Here را بزنید تا نرم افزار به صورت خودکار تمام پارت ها را به یکدیگر متصل کند.

نرم افزارها را چگونه فعال کنم؟

  • در سایت سعی شده نرم افزارهایی که نحوه فعال سازی پیچیده ای دارند به همراه آموزش فعال سازی قرار داده شوند. در مورد نوع نحوه فعال سازی به گزینه نحوه استفاده از کرک ، Patch , keygen مراجعه کنید.

فایل فشرده ای را دانلود کردم اما بعد از دانلود باز نشد ، چکار باید کرد ؟

  • به آموزش تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید و در صورت رفع نشدن مشکل از طریق تلگرام در ارتباط باشد

در صورت مشاهده ارور فایل های MSVCP120.dll و MSVCP140.dll چه کار باید کرد ؟

  • باید نرم افزار Microsoft Visual C نسخه ای که شامل تمام ورژن ها میشود را دانلود و نصب کنید

نکته : تمام فایل‌های قرار داده شده به روی سایت سالم هستند و این مشکل یا از طرف ISP شما ( بعلت کش کردن فایل ها ) یا آنتی ویروس و بیشتر مواقع زمانی بوجود میاد که شما از دانلود منیجر کرک شده استفاده کردید ، آخرین نسخه IDM را از سایت دانلود کنید.

اگر فایلی را از سایت ما دانلود کردید و با مشکل اکسترکت مواجه شدید ( ارور CRC یا پسورد یا damaged و یا The file is corrupt ) :

1- ابتدا آخرین نسخه Winrar موجود در سایت را دانلود و نصب کنید و مجدد فایل را تست کنید.
 
2-  در صورت مشاهده پیام No archives found از نرم افزار 7zip استفاده کنید
 
3-  در فایل‌هایی که بصورت چند پارت قرار داده شده ، دقت کنید ورژن نرم افزار در فایل‌ها یکی باشد و شماره پارت‌ها به ترتیب باشد. انتهای فایل 1_ یا (1) نباشد، در غیر اینصورت ارور Next volume is required دریافت خواهید کرد.
 
اگر مشکل حل نشد ، نرم‌افزار Winrar را اجرا نموده ، به محلی که فایل‌های فشرده را دانلود کرده اید مراجعه کنید ، و تمامی پارت‌ها را انتخاب کرده و گزینه Repair که در قسمت بالایی نرم‌افزار موجود هست را بزنید. سپس محلی مناسب برای ذخیره سازی آن‌ها انتخاب کنید. پس از اتمام کار ، به محلی که برای ذخیره سازی انتخاب کردید مراجعه نموده و فایل‌های جدید را Extract کنید..

– اگر در هنگام ریکاوری پیام sector recovered نمایش داده شد ، یعنی فایل به درستی تعمیر شده است.
– اگر پیام recover failed نمایش داده شد ؛ یعنی امکان ریکاور کردن وجود ندارد! پس باید فایل را دوباره دانلود کنید.
 
 
  • دانلود فایل ها تنها با آی پی ایران امکانپذیر است .
  • ( جهت اطلاع از فعال بودن پروکسی به این سایت مراجعه کنید ).
  • پسورد فایل های دانلود شده از سایت این  میباشد
  • برای دانلود در تلفن همراه ، روی لینک دانلود نگه دارید و در منو باز شده save link یا download link را انتخاب کنید
  • در صورت مشاهده پیغام خطا یا پسورد هنگام اکسترکت کردن فایل فشرده، به گزینه تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید
  • در صورت مشکل در خرابی فایل و لینک دانلود از طریق  تلگرام یا سامانه آنلاین گفتگو و یا تکمیل فرم زیر در ارتباط باشید