جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقایسه ویندوز 11 با ویندوز 7

  • Windows 11 و 7 Windows بسیار متفاوت هستند زیرا اینها سیستم عامل هایی هستند که در دوره های مختلف منتشر شده اند.
  • از آنجایی که بسیاری از افراد هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنند، ممکن است در مورد تفاوت های سیستم عامل قدیمی و جدید کنجکاو باشید.

  • ویندوز 11 با بسیاری از ویژگی‌ها و مزایای عملکرد منحصر به فرد جدید ارائه شده است، در حالی که ویندوز 7 بهترین سیستم عامل بود.
  • برای بازی، امنیت، سازگاری و عملکرد، ما حقایق شگفت انگیزی در مورد این دو سیستم عامل پیدا کرده ایم که در این مقاله خواهید دید.
  • اگر در مورد حقایقی که پس از مقایسه Windows 11 با ویندوز 7 به دست آورده ایم کنجکاو هستید و می خواهید بدانید که آیا باید ارتقا دهید یا نه، این مقاله را دنبال کنید.

    مایکروسافت ویندوز 11 را در 5 اکتبر 2021 منتشر کرد

    از آن زمان، این سیستم عامل تجربیات متفاوتی را به بسیاری از کاربران ارائه کرده است. با این حال، با وجود داشتن نیاز سخت افزاری سخت افزاری، در چند ماه گذشته سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورده است.

    هنگامی که ویندوز 11 پایگاه کاربری خود را به دست می آورد، بسیاری از افراد همچنان از ویندوز 7 استفاده می کنند و مطمئن نیستند که آیا باید آن را ارتقا دهند یا خیر.

    ویندوز 7 در واقع یک سیستم عملیاتی عالی و موفقیت بزرگی برای مایکروسافت بود، به خصوص پس از انتقادهای زیادی برای ویندوز ویستا. دیر شده بود

    Windows 11 در مقابل Windows 7 – تفاوت های کلیدی ➡ سیستم مورد نیاز

    در مقایسه با سایر سیستم‌عامل‌های ویندوز، مایکروسافت الزامات سیستم سخت‌گیرانه‌ای را برای ویندوز 11 حفظ می‌کند. آنها حتی یک ابزار بررسی سلامت رایانه شخصی برای بررسی سازگاری رایانه شخصی شما با این سیستم جدید دارند.

    اگرچه این سیستم عامل جدید با اکثر رایانه های شخصی جدید سازگار است، ممکن است ناسازگاری جزئی برای برخی از سیستم های خاص به دلیل الزامات TPM وجود داشته باشد.

    برخلاف نسخه‌های قبلی ویندوز، نسخه جدید به TPM 2.0 فعال یا Microsoft Pluton به عنوان یک پردازنده امنیتی نیاز دارد.

    در اینجا شرایط سخت افزاری حیاتی برای ویندوز 11 آمده است:

    • پردازنده: 1 گیگاهرتز یا سریعتر با دو یا چند هسته پردازنده 64 بیتی
    • رم: 4 گیگابایت یا بهتر
    • فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت
    • پردازنده امنیتی: TPM 2.0 یا Microsoft Pluton
    • کارت گرافیک: DirectX 12 سازگار یا جدیدتر با درایور WDDM 2.0
    • صفحه نمایش: 720p با پشتیبانی از رنگ 8 بیت یا بهتر

    رایانه های شخصی ساخته شده در چهار سال گذشته باید قادر به اجرای این سیستم عامل جدید باشند. اما بسیاری از کاربران به دلیل الزامات سخت پردازنده امنیتی قادر به نصب آن نیستند.

    اگر علاقه مند هستید، تفاوت های Microsoft Pluton و TPM را بخوانید.

    حتی اگر این ماژول های امنیتی را ندارید، همچنان می توانید Windows 11 را بدون TPM 2.0 نصب کنید.

    از سوی دیگر، سیستم مورد نیاز Windows 7 بسیار ساده بود. بنابراین، هر کسی می‌تواند این سیستم‌عامل را اجرا کند اگر رایانه شخصی با تنظیمات مشابه یا بهتر مانند مشخصات زیر داشته باشد.

    • پردازنده: 1 گیگاهرتز یا سریعتر پردازنده 32 یا 64 بیتی.
    • رم: 1 گیگابایت برای 32 بیت و 2 گیگابایت برای 64 بیت.
    • فضای ذخیره سازی: 16 گیگابایت برای 32 بیت و 20 گیگابایت برای 64 بیت
    • کارت گرافیک: GPU سازگار با DirectX 9 با درایور WDDM 1.0 یا بالاتر
    • هنگامی که ویندوز 7 منتشر شد، مردم مجبور نبودند در اجرای این سیستم عامل مانند اکنون که مردم در اجرای سیستم عامل ویندوز فعلی با مشکل مواجه هستند، با مشکل مواجه شوند.
    ➡ مقایسه ویژگی ها
    • طراحی و رابط کاربری

    وقتی این دو سیستم عامل مختلف Windows را با هم مقایسه می کنید، اولین تفاوت در طراحی و رابط کاربری است.

    Windows 11 Start menu

    در ویندوز 11:

    مایکروسافت بسیاری از طرح‌های قدیمی را حذف کرده و انواع رابط کاربری جدید را با ظاهری متفاوت معرفی کرده است. برای مثال، اگرچه ویندوز 7 نیز دارای گوشه گرد بود، اما برای جانشینان ویندوز 8، 8.1 و 10، MS از این الگوی طراحی پیروی نکرد.

    ویندوز 7 از جلوه شیشه ای مات برای شفافیت در برخی از قسمت های رابط کاربری استفاده می کند. در مقابل، اثر شفافیت ویندوز 11 بسیار متفاوت است. با استفاده از رنگ‌های پس‌زمینه دسک‌تاپ شما، از جلوه‌ای تار در رابط کاربری استفاده می‌کند.

    این طراحی روان جدید در اکثر برنامه‌های داخلی ویندوز 11، تنظیمات، کاوشگر فایل، منوی زمینه و غیره قابل مشاهده است. اگرچه برخی از برنامه‌ها هنوز از طرح‌های قدیمی استفاده می‌کنند، اما به مرور زمان ظاهر جدیدی پیدا می‌کنند، مانند Notepad طراحی روان چند هفته پیش.

    • برنامه های داخلی، منوی شروع و تنظیمات.

    ویندوز 11 دارای منوی استارت بسیار جدید و متفاوتی نسبت به ویندوز 7 است. مایکروسافت برای اولین بار منوی استارت را به جای سمت چپ به وسط منتقل کرده است. با این حال، می توانید به سرعت آن را به سمت چپ حرکت دهید.

    Windows 11 built-in apps

    منوی شروع جدید ممکن است باعث ناراحتی کاربران قدیمی ویندوز شود. با این حال، مایکروسافت این راه را ایجاد کرده است تا ویندوز را برای آخرین کاربران ویندوزی که با رابط کاربری تلفن هوشمند آشنا هستند راحت تر کند.

    منوی شروع ویندوز:

    منوی شروع ویندوز 7 دارای چیدمان سنتی XP/VISTA بود که در آن لیست برنامه ها قابل مشاهده بود. با این حال، می توانید آن را از تنظیمات غیرفعال کنید. در ویندوز 11، مانند یک رابط کاربری تلفن هوشمند است که در آن لیست برنامه ها پس از یک کلیک اضافی قابل مشاهده می شود.

    کنترل پنل مرکز ویندوز 7 است، جایی که کاربران می توانند برخی از چیزها را روی سیستم عامل ها تغییر دهند. اما، ویندوز 11 دارای یک برنامه تنظیمات اختصاصی است که بسیار متفاوت از کنترل پنل است.

    Windows 11 Settings app

    کاربران می توانند بیشتر کارها را از این برنامه تنظیمات جدید انجام دهند. با این وجود، این سیستم عامل ویندوز مدرن هنوز آن پنل کنترل را دارد زیرا برخی از ویژگی‌ها هنوز در تنظیمات موجود نیستند. پس از مرتب شدن، MS کنترل پنل را حذف می کند.

    اکثر برنامه های داخلی ویندوز 11 تفاوت قابل توجهی با برنامه های ویندوز 7 ندارند. تفاوت اصلی که متوجه خواهید شد در رابط کاربری است. همچنین، برخی از برنامه های اضافی و کاملاً داخلی وجود دارد که می توانید پیدا کنید مانند Mail و Calendar، Photos و غیره.

    ابزارک ها

    هر دو سیستم عامل دارای ابزارک به عنوان یک ویژگی داخلی هستند. اما، تفاوت های زیادی وجود دارد. ویندوز 11 دارای یک پنل اختصاصی برای ویجت ها است که با کلیک بر روی نماد خاص در نوار وظیفه ظاهر می شود. این ویجت ها مانند کاشی های زنده ویندوز 10 با جزئیات بیشتر هستند.

    Windows 11 Widget Panel

    از سوی دیگر، ویجت های ویندوز 7 به طور مداوم بر روی دسکتاپ قابل مشاهده هستند. متأسفانه، اینها نیز بسیار متفاوت به نظر می رسند و از نظر عملکرد و عملکرد دارای محدودیت هایی هستند.

    اگر کاشی‌های زنده منوی شروع ویندوز 10 را از دست دادید، باید به ویجت‌های ویندوز 11 نگاه کنید، زیرا این ویژگی جدید جایگزین این کاشی‌های زنده می‌شود. در صورت نیاز، می توانید به راحتی با تغییر یک عملکرد ساده، دستگاه ها را غیرفعال کنید.

    • چند وظیفه ای

    ویندوز به طور سنتی بسیار سازگار با چند وظیفه است. با این حال، آخرین نسخه این سیستم عامل تغییرات قابل توجهی را به همراه داشته است که می تواند تجربه شما را به سطح بالاتری برساند.

    برای کار بر روی چندین ویندوز به طور همزمان، باید هر یک از آنها را به صورت دستی در ویندوز 7 سازماندهی کنید.

    Windows 11 snap layout

    با این حال، در ویندوز 11، 6 طرح از پیش تعریف شده به طور خودکار هر برنامه و پنجره باز شده را سازماندهی می کنند. این ویژگی Snap layout نام دارد. بیش از این مدیریت خودکار پنجره برای ارائه دارد.

    یکی از بهترین چیزها این است که به یاد می آورد کدام برنامه ها آخرین بار باز شده اند، به ویژه طرح بندی هایی که انجام کار شما را راحت تر می کند.

    Windows 11 multi-tasking

    راه اندازی دو یا چند مانیتور

    جابجایی بین دسکتاپ ها، همه چیز در آخرین سیستم عامل پیشرفت های بسیار بیشتری دارد. اما، قابل توجه است، هنگامی که مانیتور دوم را متصل می کنید، ویندوز سبک طرح بندی را که دفعه قبل با آن نمایشگر استفاده کرده بودید، بازیابی می کند.

    Windows 11 File Explorer tab

    فایل اکسپلورر جدید در جدیدترین سیستم عامل دارای ویژگی برگه‌های انتظار طولانی است. اکنون، تعامل با چندین پوشه راحت تر است.

    • پشتیبانی را لمس کنید

    در روزهای اولیه، ویندوز آنقدرها با لمس سازگار نبود. ویندوز 7 دارای پشتیبانی از قلم و لمس بود. استفاده از آن به اندازه نسخه های مدرن ویندوز راحت نبود.

    از زمان ویندوز 8، مایکروسافت به شدت بر روی دستگاه های صفحه لمسی تمرکز کرده است. در ویندوز 11 پیشرفت های قابل توجهی دریافت کرده است.

    هم در لپ‌تاپ‌ها و هم در تبلت‌های لمسی، سیستم‌عامل جدید می‌تواند تجربه‌ای عالی را به ارمغان بیاورد، زیرا ژست‌های حرکتی جدیدی با هدف حرکت بین برنامه‌ها و تعامل راحت‌تر وجود دارد.

    Windows 11 on screen keyboard

    صفحه کلید لمسی جدید نیز بسیار سازگار با تبلت است. اکنون به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش خود می توانید بدون مشکل تایپ کنید.

    پشتیبانی از برنامه

    ویندوز 7 فقط از برنامه های قدیمی ویندوز از جمله برنامه های Win32 پشتیبانی می کند. اما، ویندوز 11 یک فروشگاه برنامه اختصاصی دارد و از انواع مختلف برنامه‌ها، از جمله برنامه‌های مدرن UWP، پشتیبانی می‌کند.

    Windows 11 Microsoft Store

    اپ استور جدید معروف به مایکروسافت استور طراحی جدیدی دارد. اکنون، پیدا کردن برنامه های مورد نظر خود آسان تر است.

    سازندگان نرم افزارهای مختلف برنامه های خود را در این فروشگاه منتشر می کنند. بنابراین، سیستم عامل جدید از نظر پشتیبانی درون برنامه ای و در دسترس بودن غنی بوده است.

    • زیر سیستم Windows برای اندروید

    یکی از بهترین ویژگی های ویندوز 11 زیرسیستم ویندوز برای اندروید است. این به شما امکان می دهد یک برنامه اندروید را بدون نیاز به شبیه ساز شخص ثالث بر روی رایانه شخصی یا لپ تاپ خود اجرا کنید.

    شما فقط می‌توانید برنامه‌ها را با استفاده از فروشگاه برنامه آمازون نصب کنید، اگرچه می‌توان برنامه‌های اندروید را با استفاده از یک رسانه غیر رسمی مانند ابزارهای ADB نیز بارگذاری کرد.

    Windows 11 Android apps

    پشتیبانی از برنامه اندروید هنوز به عنوان نسخه کامل در دسترس نیست. با این حال، به گفته منابع مختلف، ظرف چند هفته آینده خواهد بود.

    نکته تخصصی: رفع برخی از مشکلات رایانه شخصی سخت است، به خصوص وقتی صحبت از مخازن خراب یا از دست رفتن فایل های ویندوز باشد. اگر در رفع خطا مشکل دارید، ممکن است سیستم شما تا حدی خراب باشد. توصیه می‌کنیم Restoro را نصب کنید، ابزاری که دستگاه شما را اسکن می‌کند و تشخیص می‌دهد که چه ایرادی دارد. برای دانلود و شروع تعمیر اینجا کلیک کنید.

    یکی از موارد این است که همه رایانه های شخصی با این ویژگی سازگار نیستند. بنابراین، اگر فکر می‌کنید شبیه‌سازهای شخص ثالث نامربوط هستند، این درست نیست.

    • زیر سیستم ویندوز برای لینوکس

    برخلاف سیستم عامل های قدیمی، ویندوز 11 بسیار پیشرفته و انعطاف پذیر است. اگر می خواهید از برخی از بخش های لینوکس، به طور عمده اوبونتو استفاده کنید، ویندوز 11 از آن پشتیبانی می کند. برای این کار نیازی به نصب سیستم عامل مجزا نخواهید داشت. زیرسیستم لینوکس این کار را به خوبی انجام خواهد داد.

    Windows 11 ubuntu subsystem microsoft store

    در ویندوز 7 چنین ویژگی هایی وجود ندارد. در نتیجه، هیچ راهی برای استفاده از لینوکس در این سیستم عامل ویندوز به جز ماشین های مجازی ندارد.

    این ویژگی برای اولین بار در ویندوز 10 که برای ویندوز 11 انجام شده است معرفی شد.

    ویژگی های همکاری

    زمانی که MS شروع به ساخت ویندوز 11 کرد، نیازهای کاربران تجاری را با اولویت بالا در نظر گرفت. به همین دلیل است که آخرین سیستم عامل دارای بسیاری از ویژگی های همکاری است.

    Microsoft teams windows 11

    Microsoft Teams به عنوان یک ویژگی داخلی برای این سیستم عامل آمده است. در غیر این صورت، بسیاری از ویژگی‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا مسائل را به سرعت با اعضای تیم به اشتراک بگذارند و در مورد آنها بحث کنند.

    • Sandbox ویندوز

    اگر در مورد ماشین مجازی اطلاعات دارید، ویژگی Windows Sandbox ویندوز 11 را دوست خواهید داشت. اولین بار در ویندوز 10 منتشر شد. Windows Sandbox به شما امکان می دهد یک سیستم ویندوز مجازی جدا شده از سیستم عامل اصلی را باز کنید.

    Windows 11 Sandbox

    این به تست نرم افزارهای مختلف و انجام برخی از وظایف حیاتی در مواردی که امنیت اهمیت دارد کمک می کند. متأسفانه، چنین ویژگی هایی برای ویندوز 7 وجود ندارد. شما باید به ابزارهای شخص ثالثی اعتماد کنید که ممکن است به خوبی ابزار داخلی آن سیستم عامل نباشند.

    ➡ Windows 11 در مقابل Windows 7 – عملکرد

    هر دو ویندوز 11 و ویندوز 7 سیستم عامل های عالی مایکروسافت هستند. اگرچه اینها مربوط به دو دوره کاملاً متفاوت هستند، اما هنوز از بسیاری جهات قابل مقایسه هستند.

    وقتی در مورد عملکرد صحبت می کنیم، مقایسه این دو نسخه از ویندوز دشوار است. ویندوز 7 یکی از بهترین سیستم عامل های زمان خود بود. به هر حال، این بهترین سیستم عامل ویندوز برای سیستم های قدیمی تا کنون نیز هست.

    این آخرین نسخه دارای بسیاری از ویژگی های افزایش عملکرد است که از سخت افزار مدرن قوی تر استفاده می کند. بنابراین، کاربران تفاوت های عملکردی قابل توجهی را در مقایسه با ویندوز 7 قدیمی مشاهده می کنند.

    • سازگاری

    یکی از نکات مهم در مورد عملکرد هر دو سیستم عامل، سازگاری آنها است. شما می توانید از ویندوز 7 در دستگاه های قدیمی و مدرن استفاده کنید. اما ممکن است برخی از درایورهای جدیدترین دستگاه ها برای این سیستم عامل در دسترس نباشند.

    بنابراین، این سیستم عامل بر روی رایانه های شخصی قدیمی بهترین عملکرد را دارد. ویندوز 11 روی جدیدترین سخت افزار عملکرد عالی دارد. اگر رایانه شما TPM 2.0 یا Microsoft Pluton ندارد، این نسخه کار نخواهد کرد. اگرچه، وقتی TPM یا Pluton وجود دارد، بهترین کار را خواهد کرد.

    ➡ Windows 11 در مقابل Windows 7 – بازی

    ویندوز 7 قدیمی یک دهه پیش به دلیل عملکرد، آخرین پشتیبانی DirectX و غیره یک انتخاب اصلی برای گیمرها بود. مایکروسافت همیشه بر روی بازی با اولویت بالا تمرکز می کرد.

    Windows 11 gaming tab

    این شرکت با ویندوز 11 تمایل خود را برای ارائه یک تجربه فوق العاده به گیمرها نشان داده است. دارای چندین ویژگی بازی است که باعث می شود بازی در رایانه های شخصی بهتر شود. ما متوجه شده ایم که ویندوز 11 در بسیاری از موارد می تواند FPS بیشتری را هنگام بازی ارائه دهد.

    مهمترین ویژگی های بازی که این سیستم عامل به ارمغان آورده است موارد زیر است:

    • DirectStorage

    این فناوری جدید باعث می شود SSD های NVMe اطلاعات بازی را مستقیماً به GPU منتقل کنند تا به CPU. در نتیجه زمان رندر را به میزان قابل توجهی سریعتر کاهش می دهد.

    اگر از قبل سیستم مناسبی داشته باشید، ممکن است متوجه تفاوت کمی در گیم پلی واقعی این ویژگی شوید. اما، هنگامی که سیستم شما یک بازی یا سطوح خاصی از بازی را بارگذاری می کند، متوجه پیشرفت قابل توجهی خواهید شد.

    برای استفاده از این ویژگی، کاربر باید از SSD های PCIe 3.0 یا 4.0 استفاده کند. مایکروسافت همچنین قصد دارد این ویژگی را به ویندوز 10 بیاورد.

    • HDR خودکار

    HDR خودکار یکی دیگر از ویژگی های عالی است که برای گیمرها بسیار جذاب است. این باعث می شود که عناوین بازی های قدیمی در رایانه های شخصی Windows 11 بهتر به نظر برسند. با این حال، توسعه دهنده را ملزم به ایجاد نسخه سازگار با HDR می کند.

    هنگامی که یک بازی سازگار را راه اندازی می کنید و یک دستگاه سازگار دارید، به طور خودکار از شما می خواهد که HDR خودکار را فعال کنید.

    • نوار بازی و تب Gaming

    Windows 11 دارای یک تب مخصوص بازی در برنامه تنظیمات است که در آن می توانید تنظیمات مختلف مربوط به بازی ها را تغییر دهید. به عنوان مثال، می‌توانید حالت بازی را از آنجا فعال کنید، تنظیمات ضبط صفحه را پیکربندی کنید و گزینه‌های نوار بازی را تغییر دهید.

    نوار بازی برای اولین بار در ویندوز 10 معرفی شد. در آخرین سیستم عامل، پیشرفت های قابل توجهی دریافت کرده است.

    • Xbox Game Pass

    این جدیدترین ویندوز همچنین دارای یک برنامه اختصاصی Xbox برای دسترسی به عناوین خاص در صورت داشتن اشتراک Xbox Game Pass است.

    ➡ Windows 11 در مقابل Windows 7 – تجربه کاربری

    وقتی از تجربه کاربری صحبت می کنیم، ویندوز 11 همیشه بهتر از ویندوز 7 عمل می کند، مگر در برخی موارد.

    در دستگاه های ارزان قیمت، ویندوز 7 ممکن است عملکرد بهتری داشته باشد. اما در استفاده واقعی با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. اکثر سازندگان نرم افزارهای پرچمدار قبلاً پشتیبانی از این سیستم عامل قدیمی را متوقف کرده اند. مرورگرهای وب روی این سیستم عامل نیز به خوبی کار نمی کنند.

    اگرچه Google Chrome تا چند هفته دیگر از این سیستم عامل قدیمی ویندوز پشتیبانی خواهد کرد، اما از کار نخواهد افتاد. ما شخصاً Chrome و سایر مرورگرهای سازگار را روی این سیستم عامل آزمایش کرده ایم و متوجه شده ایم که بسیاری از وب سایت ها هشدارهای امنیتی را نشان می دهند.

    بنابراین

    حتی اگر عملکرد کمی بهتر را در برخی موارد خاص مشاهده کنید، Windows 7 از نظر تجربه کاربری در سال 2022 چندان خوب نیست.

    Windows 11 Taskbar item preview

    از سوی دیگر:

    ویندوز 11 آخرین سیستم عامل مایکروسافت است. صنعت بیش از سیستم عامل های قبلی MS بر روی این سیستم عامل متمرکز شده است. در دستگاه های سازگار مدرن، Windows 11 بسیار روان کار می کند.

    بسیاری از ویژگی های داخلی وجود دارد، از جمله برخی برای گیمرها. همیشه این سیستم عامل را در بالا قرار دهید.

    ویندوز 11 همیشه حداقل برای چند سال آینده گزینه بهتری برای امنیت و سازگاری با نرم افزارهای مدرن خواهد بود.

    با این حال:

    کاربران هنوز از چند چیز شکایت دارند. به عنوان مثال، منوی شروع جدید بهتر به نظر می رسد. اما برخی از ویژگی‌هایی را که در ویندوز 10 دیدیم از دست داده است. برای مثال، نوار وظیفه هنوز از کشیدن و رها کردن پشتیبانی نمی‌کند.

    در غیر این صورت، به طور پیش فرض، منوی شروع و دکمه شروع در وسط نوار وظیفه قرار دارند. بنابراین وقتی برنامه های زیادی را در نوار وظیفه پین ​​می کنید، عجیب به نظر می رسد و تجربه لذت بخشی را به کاربران قدرتمند نمی دهد.

    مایکروسافت بازخورد کاربران را جدی گرفته است. در نتیجه، می بینیم که بیلدهای پیش نمایش در حال تغییر هستند. ویژگی‌های از دست رفته، عمدتاً تغییرات منوی استارت و کشیدن و رها کردن، در عرض چند ماه در نسخه کامل ویندوز 11 قرار خواهند گرفت.

    ➡ بوت دوگانه Windows 11 و Windows 7

    ممکن است به دلایلی نیاز به استفاده از هر دو سیستم عامل داشته باشید. به عنوان مثال، برخی از نرم افزارهای قدیمی برای مدت طولانی به روز رسانی دریافت نمی کنند و ممکن است روی آخرین سیستم عامل ویندوز کار نکنند.

    در این مورد، ممکن است بخواهید از ویندوز 7 و سیستم عامل مدرن ترجیحی خود استفاده کنید. سپس می توان بوت دوگانه را به راحتی انجام داد.

    ما قبلاً یک راهنمای اختصاصی برای بوت دوگانه ویندوز 11 و 7 داریم. می‌توانید دستورالعمل‌ها را از آنجا ببینید و آن را به راحتی انجام دهید.

    ➡ آیا کاربران Windows 7 در نهایت باید به آخرین سیستم عامل ارتقا دهند؟

    پاسخ در درجه اول مثبت است. ویندوز 7 در این دوران منسوخ شده است. بنابراین، ماندن با این سیستم عامل قدیمی دیگر ایده خوبی نیست. با این حال، اگر برنامه ای برای ساخت یا خرید یک کامپیوتر جدید ندارید، می توانید چند بار دیگر با این سیستم عامل بمانید.

    با این حال، اگر قصد دارید سخت افزار خود را ارتقا دهید، زمان مناسبی برای انتخاب آخرین ویندوز 11 است. پس از انتشار، عملکرد آن کمی کمتر بود. اما، با گذشت زمان، این سیستم عامل پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد به دست آورده است.

    ➡ آیا می توانید Windows 7 را شبیه Windows 11 و بالعکس کنید؟

    آره. تو می توانی. چندین تم و ابزار موجود است تا سیستم عامل ویندوز قدیمی شما را شبیه به آخرین ویندوز 11 نشان دهد. برای این کار، می توانید از Windows 11 Skinpack استفاده کنید.

    Windows 7 UI

    همچنین

    Windows 7 Skinpack وجود دارد که هر ویندوز مدرنی را شبیه Windows 7 می کند.

    با این حال، نصب چنین تم ها و ابزارهایی بسته به سیستمی که استفاده می کنید ممکن است با جریمه عملکرد جزئی همراه باشد. با این وجود، اگر بخواهید، می توانید با استفاده از چنین ابزارهایی حال و هوای سیستم عامل های مختلف را دریافت کنید.

    ویندوز 11 بسیاری از محدودیت هایی را که در نسخه های قبلی خود دیده بودیم برطرف کرده است. مایکروسافت نیز با هر به روز رسانی جدید این سیستم عامل را بهبود می بخشد.

    پس از بررسی این مقایسه Windows 11 و Windows 7، نظر شما چیست؟

    اگر نظر یا ایده ای در مورد این موضوع دارید و تصمیم به ارتقا دارید، می خواهیم از شما بشنویم. در کادر نظر بنویسید تا به ما اطلاع دهید.

    در صورت مشکل در نصب نرم‌افزار و یا هر مشکلی در زمینه کامپیوتر و موبایل با شماره پشتیبـانی 123456789 از سراسر کشور با تلفن ثابت تماس بگیرید.برای تماس با تلفن همراه و استفاده از تخفیف 40درصدی به سایت  سیب مراجعه نمایید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    عضویت در سایت
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

    به yekdown خوش آمدید، مقصد نهایی شما برای دانلود نرم افزار با کیفیت بالا. ما به ارائه یک پلتفرم جامع که طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی را برای پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربرانمان ارائه می دهد، اختصاص داده ایم.

    ماموریت ما:

    هدف ما در yekdown ساده کردن یافتن و دسترسی به نرم افزارهای ضروری است. ما درک می کنیم که جستجو برای نرم افزار قابل اعتماد می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که ما یک پلتفرم کاربرپسند ایجاد کرده‌ایم که مجموعه گسترده‌ای از نرم‌افزارها را در دسته‌های مختلف ترکیب می‌کند و کشف و دانلود ابزارهای مناسب برای نیازهای شما را آسان‌تر می‌کند.

    پایگاه داده نرم افزاری گسترده:

    وب سایت ما دارای یک پایگاه داده نرم افزاری گسترده و دائما در حال گسترش است که عناوین محبوب، برنامه های کاربردی تخصصی، ابزارهای کمکی، بازی ها و موارد دیگر را در بر می گیرد. ما در تلاش هستیم تا دسته‌های مختلفی از جمله بهره‌وری، چند رسانه‌ای، امنیت، توسعه و غیره را پوشش دهیم. با انتخاب متنوع خود، هدف ما برآوردن نیازهای حرفه‌ای، علاقه‌مندان و کاربران معمولی است.

    دانلودهای تایید شده و ایمن:

    ما کیفیت و امنیت نرم افزار موجود در پلتفرم خود را در اولویت قرار می دهیم. تیم ما به طور کامل هر نرم افزار را قبل از فهرست کردن در وب سایت خود ارزیابی می کند تا مطمئن شود که استانداردهای کیفیت ما را برآورده می کند. ما در تلاش هستیم تا دانلودهای تأیید شده، تمیز و بدون بدافزار را ارائه دهیم و از تجربه ایمن و قابل اعتماد کاربران خود اطمینان حاصل کنیم.

    تجربه کاربر محور:

    در yekdown، کاربران ما در مرکز هر کاری که انجام می‌دهیم قرار دارند. ما به طور مداوم برای بهبود تجربه کاربر کار می کنیم و پیمایش در پلت فرم خود را یکپارچه و شهودی می کنیم. عملکرد جستجوی ما به شما امکان می‌دهد تا نرم‌افزار مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنید، و توضیحات دقیق، اسکرین‌شات‌ها و نظرات کاربران، بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنند.

    تعامل جامعه:

    ما به قدرت یک جامعه پر رونق اعتقاد داریم و مشارکت فعال کاربران را تشویق می کنیم. می‌توانید با گذاشتن نظرات، رتبه‌بندی نرم‌افزارها و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران، به FileCR کمک کنید. بازخورد شما به ما کمک می‌کند تا جامعه‌ای پر جنب و جوش و مفید داشته باشیم که در آن کاربران می‌توانند دانش، توصیه‌ها و اطلاعات بینش را تبادل کنند.

    همکاری توسعه دهنده:

    ما از توسعه دهندگان استقبال می کنیم تا نرم افزار خود را در yekdown به نمایش بگذارند. پلتفرم ما فرصت ارزشمندی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و با کاربرانی که فعالانه به دنبال راه حل های نرم افزاری هستند ارتباط برقرار کنند. فرآیند ارسال ساده ما تضمین می کند که توسعه دهندگان می توانند به راحتی آثار خود را با جامعه ما به اشتراک بگذارند.

    ما متعهد هستیم که به طور مداوم در حال تکامل و افزایش yekdown باشیم تا نیازهای نرم افزاری شما را بهتر برآورده کنیم. رضایت و اعتماد شما برای ما بسیار مهم است و ما به ارائه تجربه دانلود نرم افزار قابل اعتماد و لذت بخشی متعهد هستیم.

    از اینکه yekdown را به عنوان منبع مورد اعتماد خود برای دانلود نرم افزار انتخاب کردید متشکریم. ما خوشحالیم که شما را در سفر نرم افزاری خود همراهی می کنیم و به شما کمک می کنیم ابزارهایی را که دنیای دیجیتال شما را قدرتمند می کنند کشف کنید.

    اگر سؤال یا پیشنهادی دارید یا نیاز به کمک دارید، لطفاً با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. ما برای کمک اینجا هستیم!

     
    تیم yekdown
    • برای راحتی در دانلود فایل ها و دانلود با سرعت بالا ، از نرم افزار های مدیریت دانلود مانند FDM یا IDM استفاده کنید.
    • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
    • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل قبلی کنید.
    • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس به روی دکمه Patch کلیک کنید.
    • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار بدید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
    • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار واردشوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.
     
     

    سایت و سرور دانلود این سایت در داخل کشور و در دیتاسنتر آسیاتک میزبانی می شود و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت و تایید شده است. ( در قسمت نشانی وب سایت،  yekdown را جستجو کنید ) جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی از یکداون با شرکتی که اشتراک اینترنت تهیه کرده‌اید تماس بگیرید و در صورت نیم بها نبودن در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.

    نوع شکایت : مشکلات مالی و تعرفه
    موضوع شکایت : عدم رعایت تعرفه ترافیک داخل و بین المللی

    محل نصب نرم‌افزار کجاست ؟

    • فولدری است که در درایوی که ویندوز را نصب کردید و داخل فولدر Program Files قرار دارد.

    محل نصب نرم‌افزار در ویندوز 7 و 8.1 و 10 و 11 کجاست ؟

    • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Open File Location کلیک کنید.

    محل نصب نرم‌افزار در ویندوز XP کجاست ؟

    • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Properties و سپس گزینه Find Target کلیک کنید.
    • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
    • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل های قبلی کنید.
    • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Patch کلیک کنید.
    • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار دهید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
    • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار وارد شوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.

    فایل های که پسوند آنها rar یا zip یا 7z هست را چگونه باز کنم؟

    • توسط نرم افزار Winrar فایل را از حالت فشرده خارج کنید و بعد برای نصب اقدام کنید

    نرم افزار هایی که روبروی آن ها نوشته شده 32 بیتی یا 64 بیتی چیست ؟

    • نرم افزارهایی هستند که فقط به روی سیستم عامل 32 بیتی یا 64 بیتی قابل اجرا هستند. ابتدا از نوع سیستم عامل خود مطلع شوید و سپس دانلود کنید.

    نرم افزار هایی که روبروی آنها Portable نوشته شده چیست؟

    • نرم افزارهایی هستند که  نیاز به نصب ندارند و از قبل رجیستر شده اند و حتی با انتقال آنها به روی حافظه USB ، امکان استفاده از آن در سایر سیستم ها وجود دارد.

    فایل هایی که بصورت چند Part قرار داده شده چیست؟

    • برخی نرم افزار ها که حجم آنها زیاد میباشد جهت سهولت در دانلود به صورت Part های چند گیگابایتی در سایت قرار داده شده است و باید همه Part ها را دانلود کنید و بعد از دانلود به روی Part 1 کلیک راست کنید و Extract Here را بزنید تا نرم افزار به صورت خودکار تمام پارت ها را به یکدیگر متصل کند.

    نرم افزارها را چگونه فعال کنم؟

    • در سایت سعی شده نرم افزارهایی که نحوه فعال سازی پیچیده ای دارند به همراه آموزش فعال سازی قرار داده شوند. در مورد نوع نحوه فعال سازی به گزینه نحوه استفاده از کرک ، Patch , keygen مراجعه کنید.

    فایل فشرده ای را دانلود کردم اما بعد از دانلود باز نشد ، چکار باید کرد ؟

    • به آموزش تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید و در صورت رفع نشدن مشکل از طریق تلگرام در ارتباط باشد

    در صورت مشاهده ارور فایل های MSVCP120.dll و MSVCP140.dll چه کار باید کرد ؟

    • باید نرم افزار Microsoft Visual C نسخه ای که شامل تمام ورژن ها میشود را دانلود و نصب کنید

    نکته : تمام فایل‌های قرار داده شده به روی سایت سالم هستند و این مشکل یا از طرف ISP شما ( بعلت کش کردن فایل ها ) یا آنتی ویروس و بیشتر مواقع زمانی بوجود میاد که شما از دانلود منیجر کرک شده استفاده کردید ، آخرین نسخه IDM را از سایت دانلود کنید.

    اگر فایلی را از سایت ما دانلود کردید و با مشکل اکسترکت مواجه شدید ( ارور CRC یا پسورد یا damaged و یا The file is corrupt ) :

    1- ابتدا آخرین نسخه Winrar موجود در سایت را دانلود و نصب کنید و مجدد فایل را تست کنید.
     
    2-  در صورت مشاهده پیام No archives found از نرم افزار 7zip استفاده کنید
     
    3-  در فایل‌هایی که بصورت چند پارت قرار داده شده ، دقت کنید ورژن نرم افزار در فایل‌ها یکی باشد و شماره پارت‌ها به ترتیب باشد. انتهای فایل 1_ یا (1) نباشد، در غیر اینصورت ارور Next volume is required دریافت خواهید کرد.
     
    اگر مشکل حل نشد ، نرم‌افزار Winrar را اجرا نموده ، به محلی که فایل‌های فشرده را دانلود کرده اید مراجعه کنید ، و تمامی پارت‌ها را انتخاب کرده و گزینه Repair که در قسمت بالایی نرم‌افزار موجود هست را بزنید. سپس محلی مناسب برای ذخیره سازی آن‌ها انتخاب کنید. پس از اتمام کار ، به محلی که برای ذخیره سازی انتخاب کردید مراجعه نموده و فایل‌های جدید را Extract کنید..

    – اگر در هنگام ریکاوری پیام sector recovered نمایش داده شد ، یعنی فایل به درستی تعمیر شده است.
    – اگر پیام recover failed نمایش داده شد ؛ یعنی امکان ریکاور کردن وجود ندارد! پس باید فایل را دوباره دانلود کنید.
     
     
    • دانلود فایل ها تنها با آی پی ایران امکانپذیر است .
    • ( جهت اطلاع از فعال بودن پروکسی به این سایت مراجعه کنید ).
    • پسورد فایل های دانلود شده از سایت این  میباشد
    • برای دانلود در تلفن همراه ، روی لینک دانلود نگه دارید و در منو باز شده save link یا download link را انتخاب کنید
    • در صورت مشاهده پیغام خطا یا پسورد هنگام اکسترکت کردن فایل فشرده، به گزینه تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید
    • در صورت مشکل در خرابی فایل و لینک دانلود از طریق  تلگرام یا سامانه آنلاین گفتگو و یا تکمیل فرم زیر در ارتباط باشید