جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اپرا در مقابل کروم 2022 کدام یک بهتر است؟

کروم و اپرا هر دو مرورگرهای وب خوبی هستند، اما هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. کروم برای مدتی بر سهم بازار تسلط داشته است، اما به نظر می رسد که با افزایش بازی اپرا در حال تغییر است. برای کمک به تصمیم‌گیری، به Google Chrome و Opera نگاه می‌کنیم — مقایسه‌ای که ممکن است نظر شما را در مورد مرورگری که استفاده می‌کنید تغییر دهد.

اگر دنبال یک مرورگر وب سریع، ایمن و با کاربری آسان برای رایانه خود هستید، مرورگر اپرا در مقابل کروم ممکن است موضوع مورد علاقه شما باشد. وقتی صحبت از مرورگرهای وب می شود، تعدادی گزینه محبوب برای انتخاب وجود دارد.

با وجود بسیاری از مرورگرهای موجود در بازار، دانستن اینکه آیا باید به چیزی که استفاده می کنید پایبند باشید یا تغییری به چیز جدیدی بدهید، می تواند دشوار باشد.

کروم سال هاست که وجود داشته و به دلیل سرعت، سادگی و ویژگی های امنیتی، به محبوب ترین مرورگر در جهان تبدیل شده است.

مرورگر اپرا نیز مدتی است که وجود داشته و یکی از محبوب ترین مرورگرها است. این به دلیل سرعت، ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی و فناوری مسدود کردن تبلیغات معروف است.

در حالی که هر دو مرورگر عالی هستند، برخی از تفاوت‌های کلیدی در ویژگی‌ها ممکن است برای برخی از کاربران جذاب باشد و برخی دیگر نه. برخی از کاربران به دنبال مرورگرهای متمرکز بر حریم خصوصی هستند، در حالی که برخی دیگر فقط یک مرورگر سبک وزن می خواهند زیرا فضای ذخیره سازی محدودی دارند.

در مرورگر باید به چه ویژگی هایی توجه کنم؟

اگر به دنبال یافتن یک مرورگر جدید هستید، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در زیر برخی از ویژگی های مهمی که هر مرورگر مدرن باید داشته باشد آورده شده است:

  • سرعت – اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که مرورگر شما با چه سرعتی وب‌سایت‌ها را بارگیری می‌کند و کارهای دیگری مانند

پیمایش یا جابجایی برگه‌ها را انجام می‌دهد. یک مرورگر سریع می تواند تجربه شما را لذت بخش تر کند.

  • امنیت – اگر از شبکه‌های Wi-Fi عمومی استفاده می‌کنید، این امر به ویژه مهم است. امنیت شما باید به روز باشد و مرورگر باید ابزارهای داخلی برای محافظت از داده های شما در برابر هکرها و سایر حملات مخرب داشته باشد.
  • حریم خصوصی – می‌خواهید مطمئن شوید که هر اطلاعاتی که با وب‌سایت‌ها به اشتراک می‌گذارید در مقابل اشخاص ثالث، مانند تبلیغ‌کنندگان یا شرکت‌های تحلیلی که ممکن است از آن برای مقاصد بازاریابی استفاده کنند یا حتی بدون اطلاع یا اجازه شما به اشخاص ثالث بفروشند، محافظت می‌شود.
  • سفارشی سازی – برخی از مرورگرها به شما امکان می دهند ظاهر خود را با تم ها یا برنامه های افزودنی (افزونه ها) تغییر دهید. اگر دوست دارید چیزها را شخصی سازی کنید، این می تواند یک امتیاز بزرگ برای شما باشد.
  • سازگاری – شما می خواهید مرورگر شما با تمام وب سایت هایی که بازدید می کنید سازگار باشد. این بدان معناست که باید از HTML5 و جاوا اسکریپت و همچنین سایر فناوری‌هایی که سایت‌ها ممکن است برای عملکرد صحیح استفاده کنند، پشتیبانی کند.
  • منبع باز – نرم افزار منبع باز توسط توسعه دهندگانی ایجاد می شود که کد خود را به اشتراک می گذارند تا افراد دیگر بتوانند قبل از انتشار عمومی آن را بررسی کنند. اگر اهل کدنویسی هستید، مرورگری می خواهید که دارای ابزارهای توسعه دهنده باشد.

در نهایت:

به این فکر کنید که کامپیوتر شما چقدر حافظه و فضای ذخیره سازی در دسترس دارد. اگر کم باشد، ممکن است نتواند برخی از مرورگرها را به اندازه کافی کارآمد اجرا کند که ارزش استفاده از آنها را داشته باشد.

آیا واقعا اپرا بهتر از کروم است؟

بستگی به این دارد که به دنبال چه چیزی هستید. هر دو مرورگرهای عالی هستند، اما این دو تفاوت های کلیدی دارند که باعث می شود در موقعیت های مختلف، یکی بهتر از دیگری باشد.

Opera به اندازه کروم محبوب نیست، اما دارای ویژگی های منحصر به فردی است که به آن برتری نسبت به رقبا می دهد.

آیا اپرا بهتر از کروم در اندروید است؟

وقتی نوبت به مرور وب در دستگاه اندرویدی شما می‌رسد، دو مرورگر اصلی وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید: Chrome و Opera. هر دوی این مرورگرها بسیار محبوب هستند و ویژگی های بسیار خوبی را برای تجربه اندروید شما ارائه می دهند، اما کدام یک بهتر است؟

اگر به دنبال راه بهتری برای مرور وب در تلفن یا رایانه لوحی خود هستید، اپرا ممکن است پاسخی باشد که به دنبال آن هستید.

Opera از ابتدا با در نظر گرفتن دستگاه های تلفن همراه توسعه یافته است، بنابراین دارای ویژگی های زیادی است که در مرورگرهای دیگر مانند Google Chrome در دسترس نیستند.

این نسخه در نسخه‌های مختلفی مانند Opera Mini ارائه می‌شود که می‌تواند با فشرده‌سازی صفحات قبل از بارگیری در دستگاه شما، داده‌ها و عمر باتری شما را ذخیره کند. قبل از اینکه به مرورگر اندروید خود بپردازید، می توانید مقایسه عمیق تری از Opera و Opera Mini را بررسی کنید.

اپرا در مقایسه با کروم چگونه است؟
رابط بصری

در حالی که کروم و اپرا ظاهر و احساس مشابهی دارند، این دو مرورگر رویکردهای بسیار متفاوتی برای سازماندهی رابط خود دارند.

رابط اپرا پیچیده تر از کروم است و گزینه ها و ویژگی های بیشتری دارد. دارای برگه‌های جداگانه برای نشانک‌ها، تاریخچه و بارگیری‌های شما و یک برگه جداگانه برای شماره‌گیری سریع است که می‌توانید با سایت‌های پربازدید خود آن را سفارشی کنید.

سبک بصری آن در طول عمر خود بسیار تغییر کرده است و حتی در نسخه های اخیر، به سبک مینیمالیستی گوگل کروم نزدیک شده است.

عناصر اصلی عبارتند از:
  • نوار منو – نوار منوی Opera شامل گزینه هایی برای تغییر تنظیمات، باز کردن یک برگه جدید، بستن برگه ها و موارد دیگر است.
  • نوار آدرس و فیلد جستجو – این جایی است که آدرس های وب و عبارات جستجو را وارد می کنید. نوار آدرس همچنین لیستی از صفحاتی که اخیراً بازدید کرده اید را نشان می دهد و به شما امکان می دهد به سرعت آنها را دوباره مشاهده کنید.

  • نوار برگه ها – نوار برگه ها همه برگه های باز را در یک ردیف در بالای پنجره مرورگر شما نمایش می دهد.

از طرف دیگر، رابط کاربری کروم ساده تر و تمیزتر از اپرا است. گزینه های کمتری در پنجره اصلی موجود است و رابط مرورگر تب دار آن بسیار کمتر از Opera درهم ریخته است.

رابط بصری کروم ساده، تمیز و مینیمالیستی است.

عناصر اصلی عبارتند از:
  • نوار آدرس – یک فیلد URL که می تواند برای جستجوی گوگل یا وارد کردن آدرس وب سایت استفاده شود.
  • نوار برگه – تمام صفحات وب باز را به صورت ریز عکسها نشان می دهد. با ضربه زدن بر روی نماد یک صفحه، آن را به جلو می برد در حالی که با ضربه زدن روی نماد x آن را می بندد.
  • دکمه منو – این یک منوی کشویی با گزینه های مختلف مانند تنظیمات، دانلودها و نشانک ها است.

  • صفحه اصلی – شامل سایت هایی است که اخیراً بازدید شده و اغلب بازدید شده است. همچنین می توانید سایت های مورد علاقه خود را برای دسترسی آسان پین کنید.
امکانات مسدود کننده آگهی

یکی از ویژگی های اصلی اپرا قابلیت Ad blocker آن است. این به کاربران این امکان را می دهد که تبلیغاتی را که نمی خواهند در هنگام مرور اینترنت ببینند مسدود کنند. همچنین به کاربران کمک می‌کند هنگام مشاهده سایت‌هایی که از پهنای باند زیادی استفاده می‌کنند، بدون ارائه چیزی در ازای آن، صرفه‌جویی کنند.

Chrome یک مسدودکننده تبلیغات داخلی ندارد، اما با یک برنامه افزودنی شخص ثالث، می‌توانید از ویژگی‌های مشابه Opera لذت ببرید.

همگام سازی

قابلیت همگام سازی مرورگر اپرا یکی از اصلی ترین و قابل توجه ترین قابلیت های آن است. می‌توانید از آن برای همگام‌سازی مرورگر در همه دستگاه‌های خود استفاده کنید، بنابراین می‌توانید یک پیوند یا عبارت جستجو را در یک دستگاه باز کنید و سپس از جایی که در دستگاه دیگر متوقف کرده‌اید ادامه دهید.

با Opera، می‌توانید نشانک‌ها، گذرواژه‌ها و برگه‌های باز خود را در چندین دستگاه همگام‌سازی کنید. همچنین می توانید موارد دلخواه خود را از مرورگرهای دیگر وارد کنید.

روزهایی که وقتی از رایانه شخصی خود دور بودید مجبور بودید به هر برنامه ای وارد شوید گذشته است.

کروم قابلیت همگام سازی را نیز دارد. نشانک‌ها، سابقه، گذرواژه‌ها و سایر تنظیمات شما در همه دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شوند. اگر چندین رایانه یا دستگاه دارید، این می تواند مفید باشد.

مدیریت برگه ها

Opera به شما اجازه می دهد چندین تب را در یک پنجره باز کنید. این به ویژه زمانی مفید است که بسیاری از تب ها را باز دارید و می خواهید به راحتی بین آنها جابه جا شوید.

کاربران اکنون می توانند برگه های خود را در فضاهای کاری جداگانه سازماندهی کنند و تنها با کلیک بر روی نوار برگه اختصاص داده شده بین آنها جابه جا شوند. همچنین می‌توانید هر فضای کاری را نام‌گذاری کنید، که به شما کمک می‌کند تا کارهایی که در هر گروه انجام می‌دهید را بهتر پیگیری کنید.

خوبی این ویژگی این است که به شما کمک می کند سازماندهی کنید و پروژه های خود را جدا نگه دارید تا از سردرگمی جلوگیری کنید. شما می توانید حداکثر پنج فضای کاری برای شبکه های تجاری، اجتماعی یا معمولی ایجاد کنید.

کروم همچنین دارای یک ویژگی مدیریت برگه است، اما نه به اندازه اپرا پیشرفته. برای مدیریت راحت تر، می توانید برگه های مورد علاقه خود را پین و گروه بندی کنید.

ویژگی‌های مدیریت برگه‌های آن شامل یک مدیر وظیفه برای مدیریت برگه‌هایی است که در مرورگر شما باز هستند، که به شما امکان می‌دهد برگه‌هایی را ببندید که دیگر مورد نیاز نیستند یا به سرعت آن برگه‌ای را که باید به آن بازگردید پیدا کنید.

همچنین می‌توانید برای مدیریت راحت‌تر ویندوزهای فعال خود را تغییر نام دهید و اگر به طور همزمان روی پروژه‌های مختلف کار می‌کنید، آنها را جدا کنید.

پروفایل ها

Chrome دارای ویژگی نمایه های متعدد است که به شما امکان می دهد تاریخچه و تنظیمات مرورگر جداگانه را در یک رایانه نگه دارید. هر نمایه صفحه اصلی، کوکی ها، نشانک ها، رمزهای عبور و سایر اطلاعات ذخیره شده خود را دارد.

می‌توانید از این ویژگی برای ورود همزمان به چندین حساب Google استفاده کنید و اطلاعات شخصی خود را جدا از اطلاعات کاری خود نگه دارید.

خوبی داشتن پروفایل های مجزا این است که می توانید افزونه های مختلف و نحوه رفتار آنها با مرورگر را آزمایش کنید.

برای مثال، اگر اهل بازی هستید، می‌توانید افزونه‌های لازم را دانلود کنید و بررسی کنید که آیا مرورگر شما را کند می‌کنند یا خیر.

به این ترتیب، می‌توانید افزونه‌ها را در سایر پروفایل‌های خود مانند کار به حداقل برسانید تا از تأخیر جلوگیری کنید.

پینبرد

ویژگی Pinboard به شما امکان می دهد تصاویر، پیوندها و موارد دیگر را در مجموعه هایی به نام تابلو جمع آوری کنید. می‌توانید آن‌ها را برای استفاده بعدی ذخیره کنید و برای واکنش با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متأسفانه، همین مورد در کروم موجود نیست. با این حال، مدیر نشانک آن بسیار نزدیک است که به شما امکان می‌دهد سایت‌هایی را که اغلب بازدید می‌کنید ذخیره کنید و برای دسترسی آسان‌تر، آن‌ها را در منوی بالا پین کنید.

VPN

اپرا به دلیل سرویس VPN داخلی خود که به کاربران امکان می دهد به طور ایمن و ناشناس با وب سایت ها و خدمات مورد علاقه خود به صورت آنلاین متصل شوند، مشهور است.

سرویس VPN همچنین از هویت شما در برابر هکرهایی محافظت می کند که ممکن است بخواهند اطلاعات شخصی شما را بدزدند یا رایانه شما را با بدافزار یا ویروس آلوده کنند.

این ویژگی به تنهایی بسیاری از مشکلات کاربران را حل می کند، به خصوص در مورد دسترسی به محتوای محدود جغرافیایی یا صرفاً ناشناس ماندن در اینترنت بدون نیاز به نصب مشتری VPN مستقل که احتمالاً هزینه بیشتری دارد.

با Chrome، برای لذت بردن از ویژگی‌های VPN، باید در فروشگاه وب Chrome جستجو کنید تا عملکرد بیشتری داشته باشید.

برخی از شما برای دسترسی به ویژگی‌های برتر از شما می‌خواهند که هزینه پرداخت کنید، بنابراین چرا Opera در این دور تاج را به دست می‌گیرد.

حالت ناشناس

حالت ناشناس یک ویژگی مفید است که به شما امکان می‌دهد بدون به جا گذاشتن ردی از تاریخچه مرور خود در وب بگردید.

اگر روی یک پروژه حساس کار می کنید، ممکن است بخواهید یک پنجره ناشناس باز کنید. این یک تجربه مرور خصوصی است که هیچ یک از داده های شما را در سرورهای Google یا در فضای ابری ذخیره نمی کند.

هر دو اپرا و کروم این ویژگی را دارند، بنابراین هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی یا رایانه‌های مشترک، زمانی که می‌خواهید به مرور خصوصی دسترسی داشته باشید، نگران نباشید.

فروشگاه افزونه ها

اپرا یک فروشگاه افزونه دارد که می توانید افزونه ها، تم ها و سایر افزونه ها را برای مرورگر خود دانلود کنید. این فروشگاه حاوی هزاران افزونه است که به شما کمک می کند تا تجربه مرور خود را حتی فراتر از آنچه ویژگی های داخلی Opera اجازه می دهد را سفارشی کنید.

می‌توانید از برنامه‌های افزودنی Chrome برای افزودن ویژگی‌های جدید یا تغییر ظاهر وب‌سایت‌ها در Chrome استفاده کنید. آنها در فروشگاه وب Chrome در دسترس هستند.

یکی از مزیت های کروم نسبت به اپرا این است که فروشگاه افزونه های آن دارای هزاران افزونه است که با اکثر مرورگرها سازگار است. از طرف دیگر اپرا همچنان در حال رشد است و به فروشگاه خود اضافه می کند.

مدیریت رمز عبور

اپرا دارای یک مدیر رمز عبور داخلی است که به شما کمک می کند رمزهای عبور خود را ایمن ذخیره کنید و به طور خودکار آنها را هنگام مرور پر کنید. استفاده از آن آسان است و در دستگاه های شما کار می کند.

وقتی نوبت به رقیب خود Chrome می‌رسد، مدیر رمز عبور فراتر از ذخیره‌سازی و تکمیل خودکار آن است. مدیر رمز عبور Chrome گذرواژه‌های شما را در یک انبار رمزگذاری‌شده در رایانه‌تان ذخیره می‌کند، بنابراین لازم نیست آنها را به خاطر بسپارید.

کروم همچنین گزینه‌ای برای بررسی گذرواژه‌های ذخیره‌شده شما در برابر پایگاه‌داده‌های اطلاعات کاربری لو رفته از نقض‌های قبلی دارد. اگر هر یک از رمزهای عبور ذخیره شده شما در این لیست ها یافت شود، به شما هشدار می دهد تا بتوانید بلافاصله آنها را تغییر دهید.

با توجه به حساس بودن داده‌های شخصی، می‌خواهید در صورت نقض اطلاعات آن‌ها مطلع شوید که کروم را برنده آشکار در این مورد می‌کند.

ادغام رسانه های اجتماعی

Opera را می توان با سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر در نوار کناری در هنگام مرور یکپارچه کرد. لازم نیست مرورگر خود را ترک کنید یا برگه‌ها را تغییر دهید تا با جدیدترین شبکه‌های اجتماعی خود آشنا شوید.

متأسفانه Chrome این ویژگی را ندارد زیرا برای دریافت موارد جدید باید وارد برنامه مرتبط شوید. با این حال، برخی از برنامه‌های افزودنی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند بدون خروج از برگه، اعلان‌ها را دریافت کنید.

کیف پول کریپتو

اپرا دارای یک کیف پول رمزنگاری داخلی برای پرداخت و نقل و انتقال آسان است. می توانید بدون نیاز به ترک سایتی که در آن هستید، به سرعت با دوستان و خانواده پول ارسال و دریافت کنید.

کیف پول کریپتو یک مفهوم نسبتاً جدید در مرورگرها است، بنابراین ممکن است کروم هنوز آن را قبول نکرده باشد. با این حال، Opera را جلوتر قرار می دهد زیرا به نظر می رسد که به کاربران خود گوش می دهد و ویژگی های خود را برای فراگیرتر تنظیم می کند.

بازیکن

Opera یک پخش کننده دارد که در مرورگر ادغام شده است، بنابراین می توانید به راحتی یک تب جدید را باز کنید و از آنجا شروع به پخش موسیقی خود کنید. علاوه بر این، می‌توانید آهنگ‌ها را به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید، تا زمانی که می‌خواهید همیشه در دسترس باشند.

پخش‌کننده هوشمند است، زیرا هنگامی که یک برگه را با صدا باز می‌کنید، به‌طور خودکار خود را بی‌صدا می‌کند و پس از اتمام کار با برگه فعلی‌تان، از سر می‌گیرد.

Chrome دارای یک پخش کننده رسانه داخلی است که به شما امکان می دهد فایل های ویدیویی را مستقیماً از مرورگر خود در رایانه خود پخش کنید.

می‌توانید آن‌ها را به دستگاه دیگری ارسال کنید و زمانی که می‌خواهید آهنگ بعدی را پخش کنید، مکث یا توقف ارسال کنید، از مرورگر خود کنترل کنید. همچنین کنترل پخش بدون خروج از صفحه ای که در آن هستید آسان است.

Opera vs Chrome: ویژگی ها
Feature Opera Chrome
Built-in ad blocker
Sync
Tab management
Profiles
Pinboard
VPN
Incognito mode
Add-ons store
Password management
Social media integration
Crypto wallet
Media player
مقایسه حریم خصوصی اپرا و کروم اپرا

اگر به دنبال چیزی هستید که ردیاب تبلیغاتی نداشته باشد، Opera یک گزینه عالی برای مرورگر است.

همچنین دارای برخی از ویژگی های جالب مانند یک سرویس VPN داخلی است که به شما امکان می دهد وقتی به شبکه های Wi-Fi عمومی متصل هستید یا از رایانه های عمومی مانند کتابخانه ها یا کافی شاپ ها استفاده می کنید، به صورت ناشناس مرور کنید.

مرور خصوصی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به شما امکان می‌دهد بدون ذخیره سابقه یا سایر داده‌ها در رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند خود مرور کنید. اگر مرور خصوصی را فعال کنید، سابقه مرور شما در دستگاه شما ذخیره نمی شود و با بستن پنجره مرورگر حذف نمی شود.

با گزینه کنترل تنظیمات سایت، شما همچنین می‌توانید تغییراتی را خودتان انجام دهید و انتخاب کنید که کدام سایت‌ها می‌توانند با اعطای مجوز به داده‌های شخصی شما دسترسی داشته باشند.

کروم

Chrome تعدادی تنظیمات حریم خصوصی را برای کمک به کاربران برای کنترل نحوه استفاده از داده‌هایشان توسط Google و سایر وب‌سایت‌ها ارائه می‌کند. این موارد را می توان از منوی تنظیمات در بخش حریم خصوصی و امنیت مشاهده کرد.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا Google باید اطلاعات موقعیت مکانی شما را برای اهداف بازاریابی با تبلیغ‌کنندگان یا سایر اشخاص ثالث به اشتراک بگذارد.

در اکثر رایانه‌های شخصی، مکان شما تقریباً همیشه روشن است، بنابراین مهم است که از داده‌های موجود که می‌تواند برای ردیابی شما استفاده شود یا در صورت افتادن در دست مجرمان سایبری به شما آسیب برساند، آگاه باشید.

یکی دیگر از برندگان، ویژگی Do Not Track Chrome است که جدید نیست، اما همچنان یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ردیابی تاریخچه مرور وب توسط تبلیغ‌کنندگان است. این ویژگی به طور پیش‌فرض روشن است، اما می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را خاموش یا تنظیمات آن را تغییر دهید.

وقتی از یک وب‌سایت بازدید می‌کنید، Chrome صفحه را از سرورهای آن دانلود می‌کند و آن را برای تهدیدات احتمالی تجزیه و تحلیل می‌کند. در صورت شناسایی، Chrome اخطاری با جزئیات مربوط به تهدید نمایش می دهد. به این ترتیب، با کلیک کردن روی لینک ها یا وب سایت های مخرب غافلگیر نمی شوید.

Opera vs Chrome: Security

با وجود تمام مسائل امنیتی پیرامون مرورگرها در سال های اخیر، مهم است که بدانید هنگام دانلود مرورگر جدید چه چیزی به دست می آورید. کروم و اپرا هر دو مرورگرهای محبوب با پایگاه های کاربری بزرگ هستند و هر دو شرکت امنیت را در اولویت قرار داده اند.

اپرا امنیت داخلی خود را دارد که دارای مجموعه ای از ویژگی ها مانند محافظت در برابر فیشینگ و مسدود کردن تبلیغات است. همچنین می‌توانید HTTPS Everywhere را برای رمزگذاری اتصال خود به وب‌سایت‌ها در صورت امکان نصب کنید.

مرورگر همچنین به طور خودکار خود را هر از چند گاهی به روز می کند و به روز رسانی نرم افزار سیستم را نیز بررسی می کند. این امر مخصوصاً در هنگام محافظت از خود در برابر آسیب‌پذیری‌های سیستم مهم است.

کروم در مورد ویژگی‌های امنیتی نیز بی‌تفاوت نیست. به‌روزرسانی‌های خودکار تضمین می‌کنند که آخرین نسخه Chrome را روی رایانه‌تان نصب کرده‌اید — حتی اگر به خاطر ندارید خودتان به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید. هر بار که Chrome را راه‌اندازی می‌کنید، به‌روزرسانی‌ها را بررسی می‌کند و در صورت لزوم آنها را به‌طور خودکار نصب می‌کند.

برای کاربرانی که با فناوری کمتر آشنا هستند، ویژگی مرور ایمن کروم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که از آن استقبال می‌کنند. اگر وب‌سایتی میزبان بدافزارها، کلاهبرداری‌های فیشینگ یا دیگر انواع محتوای مخرب باشد، این حفاظت حریم‌محور است که به شما هشدار می‌دهد.

Opera vs Chrome: عملکرد و سرعت اپرا

کروم و اپرا هر دو توسط گوگل ساخته شده اند، بنابراین در مورد عملکرد، اشتراکات زیادی دارند.

Opera یک مرورگر بسیار سریع است که استفاده از آن آسان است. این برای سرعت و کارایی ساخته شده است، اما همچنین دارای ویژگی های عالی برای کاربران قدرتمند است.

اکثر مردم Opera را به عنوان یک مرورگر سبک وزن می شناسند که منابع سیستم شما را نمی خورد. همچنین دارای برخی از ویژگی های خوب مانند مسدود کردن تبلیغات داخلی است که در کروم پیدا نمی کنید.

این بر روی Chromium ساخته شده است، بنابراین پایه کد آن بسیار شبیه به Google Chrome است. این بدان معناست که اپرا همچنین دارای یک موتور جاوا اسکریپت عالی است که می تواند صفحات وب پیچیده و انیمیشن ها را بدون هیچ مشکلی مدیریت کند.

ویژگی اصلی که اپرا را در بین سایر مرورگرها متمایز می کند، قابلیت Turbo Mode آن است. این صفحه‌ها را قبل از دانلود توسط رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما فشرده می‌کند تا استفاده از پهنای باند را کاهش دهد و زمان بارگذاری صفحه را افزایش دهد.

این منجر به زمان بارگذاری سریع‌تر برای وب‌سایت‌ها و صفحات وب و همچنین مصرف کمتر داده در دستگاه‌های تلفن همراه می‌شود.

با حالت صرفه جویی در باتری، اپرا نسبت به سایر مرورگرها باتری کمتری مصرف می کند زیرا داده ها را قبل از ارسال به دستگاه شما فشرده می کند. این بدان معناست که وقتی وب را در دستگاه تلفن همراه یا رایانه شخصی خود مرور می کنید، در عمر باتری صرفه جویی می کنید.

کروم

در چند سال گذشته، گوگل بهبودهای زیادی در عملکرد کروم ایجاد کرده است. این مرورگر اکنون سریعتر از همیشه است و همچنین از همیشه ایمن تر است.

کروم در هنگام مرور وب تقریباً دو برابر حافظه اپرا استفاده می کند. این بدان معنی است که اگر به دنبال مرورگری هستید که از رم کمتری استفاده کند، Opera گزینه بهتری است.

وقتی نوبت به راه‌اندازی می‌رسد، راه‌اندازی کروم بسیار بیشتر از Opera طول می‌کشد. اما چرا؟ به این دلیل است که بسیاری از فرآیندهای پس زمینه را اجرا می کند.

اگر مشکل راه‌اندازی مکرر است، دریغ نکنید که راهنمای متخصص ما را در مورد چگونگی رفع مصرف بالای CPU مرورگر خود در هنگام راه‌اندازی بررسی کنید.

Opera vs Chrome: استفاده از RAM اپرا

هیچ کس برنامه ای را دوست ندارد که فضای ذخیره سازی زیادی را در دستگاهش اشغال کند. اپرا همیشه یکی از سبک‌ترین مرورگرها بوده است، اما بسیار قابل توجه است که در سال‌های اخیر چقدر سبک‌تر شده است.

با توجه به ویژگی‌های آن، انتظار دارید که حافظه بالایی داشته باشد و از منابع CPU بیشتری نسبت به کروم استفاده کند.

با این حال، یکی از مواردی که اپرا را از سایر مرورگرها متمایز می کند، استفاده کم رم آن است. اگر مقدار RAM محدودی روی رایانه خود دارید یا اگر از یک دستگاه قدیمی با حافظه محدود استفاده می کنید، می تواند چیز خوبی باشد.

علاوه بر این، اپرا سیستم مدیریت حافظه بهتری نسبت به کروم دارد و از شتاب سخت افزاری پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که از پردازنده گرافیکی اختصاصی رایانه شما (GPU) به جای CPU خود برای ارائه سریعتر و کارآمدتر صفحات وب استفاده می کند.

برای آزمایش این موضوع، ما بررسی کردیم که هر مرورگر زمانی که با 10 تب باز است، به طور متوسط ​​چه مقدار RAM استفاده می کند. در میان برگه‌ها، سایت‌های مختلفی وجود داشت که به عنوان hogs حافظه شناخته می‌شوند، مانند Google Docs و YouTube.

وقتی متوجه شدیم که اپرا در این سناریو واقعا از رم کمتری نسبت به کروم استفاده می کند شگفت زده شدیم – حدود 20٪ کمتر.

کروم

بنابراین، چرا کروم از رم زیادی استفاده می کند؟ پاسخ ساده است: کروم یک مرورگر بسیار پیچیده با ویژگی های بسیار است و این پیچیدگی با قیمتی همراه است.

برای افزودن قابلیت های بیشتر به کروم، باید افزونه ها را نصب کنید. افزونه ها به قیمت رم شما تمام می شوند.

اگر رایانه شما کمتر از 4 گیگابایت رم دارد، قبل از باز کردن Chrome، برنامه‌های دیگر را ببندید. به این ترتیب، لازم نیست آنقدر حافظه را به طور همزمان مدیریت کند.

این بدان معنی است که اگر از وب سایت های زیادی بازدید کنید یا کارهای سنگینی را در یک برگه انجام دهید، اگر از محدودیت حافظه خود فراتر رود، به طور خودکار بسته می شود.

بدتر این است که یک رایانه قدیمی یا کند، قدرت پردازش کافی برای انجام کلیه عملیات کروم را ندارد. باید تعداد برگه هایی را که می توانید همزمان باز کنید محدود کنید. بهتر است، توصیه ما در مورد مرورگرهای رایانه های شخصی قدیمی و کند را بررسی کنید.

بهترین مرورگر برای سال 2022 چیست؟

جنگ مرورگرها واقعی هستند و هر سال شدیدتر می شوند.

با این حال، سوال میلیون دلاری این است: چه چیزی یک مرورگر عالی را می سازد؟ خوب، دو نوع کاربر اصلی وجود دارد: کسانی که چیزی می خواهند که با برنامه های موجودشان به خوبی کار کند و کسانی که به حریم خصوصی و امنیت بیش از هر چیز اهمیت می دهند.

بهترین مرورگر به نیازها و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. اگر بهترین مرورگر را برای اخبار می خواهید، ما یک لیست عالی برای شما آماده کرده ایم.

شاید شما بیشتر وقت خود را در اینترنت صرف دانلود تکه های عظیم فایل می کنید. برای این کار باید مرورگری را نصب کنید که برای دانلود فایل های حجیم در رایانه شخصی خود اختصاص داده شده است.

اگر فعالیت های اصلی شما مربوط به توسعه وب و کدنویسی باشد، به مرورگرهایی با بالاترین پشتیبانی از HTML نیاز خواهید داشت.

در نهایت، هیچ مرورگری وجود ندارد که همه ویژگی ها را داشته باشد، بنابراین فقط باید جوانب مثبت و منفی را بسنجید و برنده را انتخاب کنید.

مثل همیشه، ما از بازخورد شما لذت می بریم، پس حتماً نظر خود را در زیر در مورد اینکه کدام مرورگر برای شما برنده بوده است، برای ما بنویسید.

در صورت مشکل در نصب نرم‌افزار و یا هر مشکلی در زمینه کامپیوتر و موبایل با شماره پشتیبـانی 123456789 از سراسر کشور با تلفن ثابت تماس بگیرید.برای تماس با تلفن همراه و استفاده از تخفیف 40درصدی به سایت  سیب مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در سایت
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

به yekdown خوش آمدید، مقصد نهایی شما برای دانلود نرم افزار با کیفیت بالا. ما به ارائه یک پلتفرم جامع که طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی را برای پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربرانمان ارائه می دهد، اختصاص داده ایم.

ماموریت ما:

هدف ما در yekdown ساده کردن یافتن و دسترسی به نرم افزارهای ضروری است. ما درک می کنیم که جستجو برای نرم افزار قابل اعتماد می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که ما یک پلتفرم کاربرپسند ایجاد کرده‌ایم که مجموعه گسترده‌ای از نرم‌افزارها را در دسته‌های مختلف ترکیب می‌کند و کشف و دانلود ابزارهای مناسب برای نیازهای شما را آسان‌تر می‌کند.

پایگاه داده نرم افزاری گسترده:

وب سایت ما دارای یک پایگاه داده نرم افزاری گسترده و دائما در حال گسترش است که عناوین محبوب، برنامه های کاربردی تخصصی، ابزارهای کمکی، بازی ها و موارد دیگر را در بر می گیرد. ما در تلاش هستیم تا دسته‌های مختلفی از جمله بهره‌وری، چند رسانه‌ای، امنیت، توسعه و غیره را پوشش دهیم. با انتخاب متنوع خود، هدف ما برآوردن نیازهای حرفه‌ای، علاقه‌مندان و کاربران معمولی است.

دانلودهای تایید شده و ایمن:

ما کیفیت و امنیت نرم افزار موجود در پلتفرم خود را در اولویت قرار می دهیم. تیم ما به طور کامل هر نرم افزار را قبل از فهرست کردن در وب سایت خود ارزیابی می کند تا مطمئن شود که استانداردهای کیفیت ما را برآورده می کند. ما در تلاش هستیم تا دانلودهای تأیید شده، تمیز و بدون بدافزار را ارائه دهیم و از تجربه ایمن و قابل اعتماد کاربران خود اطمینان حاصل کنیم.

تجربه کاربر محور:

در yekdown، کاربران ما در مرکز هر کاری که انجام می‌دهیم قرار دارند. ما به طور مداوم برای بهبود تجربه کاربر کار می کنیم و پیمایش در پلت فرم خود را یکپارچه و شهودی می کنیم. عملکرد جستجوی ما به شما امکان می‌دهد تا نرم‌افزار مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنید، و توضیحات دقیق، اسکرین‌شات‌ها و نظرات کاربران، بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنند.

تعامل جامعه:

ما به قدرت یک جامعه پر رونق اعتقاد داریم و مشارکت فعال کاربران را تشویق می کنیم. می‌توانید با گذاشتن نظرات، رتبه‌بندی نرم‌افزارها و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران، به FileCR کمک کنید. بازخورد شما به ما کمک می‌کند تا جامعه‌ای پر جنب و جوش و مفید داشته باشیم که در آن کاربران می‌توانند دانش، توصیه‌ها و اطلاعات بینش را تبادل کنند.

همکاری توسعه دهنده:

ما از توسعه دهندگان استقبال می کنیم تا نرم افزار خود را در yekdown به نمایش بگذارند. پلتفرم ما فرصت ارزشمندی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و با کاربرانی که فعالانه به دنبال راه حل های نرم افزاری هستند ارتباط برقرار کنند. فرآیند ارسال ساده ما تضمین می کند که توسعه دهندگان می توانند به راحتی آثار خود را با جامعه ما به اشتراک بگذارند.

ما متعهد هستیم که به طور مداوم در حال تکامل و افزایش yekdown باشیم تا نیازهای نرم افزاری شما را بهتر برآورده کنیم. رضایت و اعتماد شما برای ما بسیار مهم است و ما به ارائه تجربه دانلود نرم افزار قابل اعتماد و لذت بخشی متعهد هستیم.

از اینکه yekdown را به عنوان منبع مورد اعتماد خود برای دانلود نرم افزار انتخاب کردید متشکریم. ما خوشحالیم که شما را در سفر نرم افزاری خود همراهی می کنیم و به شما کمک می کنیم ابزارهایی را که دنیای دیجیتال شما را قدرتمند می کنند کشف کنید.

اگر سؤال یا پیشنهادی دارید یا نیاز به کمک دارید، لطفاً با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. ما برای کمک اینجا هستیم!

 
تیم yekdown
  • برای راحتی در دانلود فایل ها و دانلود با سرعت بالا ، از نرم افزار های مدیریت دانلود مانند FDM یا IDM استفاده کنید.
  • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
  • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل قبلی کنید.
  • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس به روی دکمه Patch کلیک کنید.
  • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار بدید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
  • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار واردشوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.
 
 

سایت و سرور دانلود این سایت در داخل کشور و در دیتاسنتر آسیاتک میزبانی می شود و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت و تایید شده است. ( در قسمت نشانی وب سایت،  yekdown را جستجو کنید ) جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی از یکداون با شرکتی که اشتراک اینترنت تهیه کرده‌اید تماس بگیرید و در صورت نیم بها نبودن در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.

نوع شکایت : مشکلات مالی و تعرفه
موضوع شکایت : عدم رعایت تعرفه ترافیک داخل و بین المللی

محل نصب نرم‌افزار کجاست ؟

  • فولدری است که در درایوی که ویندوز را نصب کردید و داخل فولدر Program Files قرار دارد.

محل نصب نرم‌افزار در ویندوز 7 و 8.1 و 10 و 11 کجاست ؟

  • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Open File Location کلیک کنید.

محل نصب نرم‌افزار در ویندوز XP کجاست ؟

  • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Properties و سپس گزینه Find Target کلیک کنید.
  • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
  • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل های قبلی کنید.
  • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Patch کلیک کنید.
  • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار دهید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
  • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار وارد شوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.

فایل های که پسوند آنها rar یا zip یا 7z هست را چگونه باز کنم؟

  • توسط نرم افزار Winrar فایل را از حالت فشرده خارج کنید و بعد برای نصب اقدام کنید

نرم افزار هایی که روبروی آن ها نوشته شده 32 بیتی یا 64 بیتی چیست ؟

  • نرم افزارهایی هستند که فقط به روی سیستم عامل 32 بیتی یا 64 بیتی قابل اجرا هستند. ابتدا از نوع سیستم عامل خود مطلع شوید و سپس دانلود کنید.

نرم افزار هایی که روبروی آنها Portable نوشته شده چیست؟

  • نرم افزارهایی هستند که  نیاز به نصب ندارند و از قبل رجیستر شده اند و حتی با انتقال آنها به روی حافظه USB ، امکان استفاده از آن در سایر سیستم ها وجود دارد.

فایل هایی که بصورت چند Part قرار داده شده چیست؟

  • برخی نرم افزار ها که حجم آنها زیاد میباشد جهت سهولت در دانلود به صورت Part های چند گیگابایتی در سایت قرار داده شده است و باید همه Part ها را دانلود کنید و بعد از دانلود به روی Part 1 کلیک راست کنید و Extract Here را بزنید تا نرم افزار به صورت خودکار تمام پارت ها را به یکدیگر متصل کند.

نرم افزارها را چگونه فعال کنم؟

  • در سایت سعی شده نرم افزارهایی که نحوه فعال سازی پیچیده ای دارند به همراه آموزش فعال سازی قرار داده شوند. در مورد نوع نحوه فعال سازی به گزینه نحوه استفاده از کرک ، Patch , keygen مراجعه کنید.

فایل فشرده ای را دانلود کردم اما بعد از دانلود باز نشد ، چکار باید کرد ؟

  • به آموزش تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید و در صورت رفع نشدن مشکل از طریق تلگرام در ارتباط باشد

در صورت مشاهده ارور فایل های MSVCP120.dll و MSVCP140.dll چه کار باید کرد ؟

  • باید نرم افزار Microsoft Visual C نسخه ای که شامل تمام ورژن ها میشود را دانلود و نصب کنید

نکته : تمام فایل‌های قرار داده شده به روی سایت سالم هستند و این مشکل یا از طرف ISP شما ( بعلت کش کردن فایل ها ) یا آنتی ویروس و بیشتر مواقع زمانی بوجود میاد که شما از دانلود منیجر کرک شده استفاده کردید ، آخرین نسخه IDM را از سایت دانلود کنید.

اگر فایلی را از سایت ما دانلود کردید و با مشکل اکسترکت مواجه شدید ( ارور CRC یا پسورد یا damaged و یا The file is corrupt ) :

1- ابتدا آخرین نسخه Winrar موجود در سایت را دانلود و نصب کنید و مجدد فایل را تست کنید.
 
2-  در صورت مشاهده پیام No archives found از نرم افزار 7zip استفاده کنید
 
3-  در فایل‌هایی که بصورت چند پارت قرار داده شده ، دقت کنید ورژن نرم افزار در فایل‌ها یکی باشد و شماره پارت‌ها به ترتیب باشد. انتهای فایل 1_ یا (1) نباشد، در غیر اینصورت ارور Next volume is required دریافت خواهید کرد.
 
اگر مشکل حل نشد ، نرم‌افزار Winrar را اجرا نموده ، به محلی که فایل‌های فشرده را دانلود کرده اید مراجعه کنید ، و تمامی پارت‌ها را انتخاب کرده و گزینه Repair که در قسمت بالایی نرم‌افزار موجود هست را بزنید. سپس محلی مناسب برای ذخیره سازی آن‌ها انتخاب کنید. پس از اتمام کار ، به محلی که برای ذخیره سازی انتخاب کردید مراجعه نموده و فایل‌های جدید را Extract کنید..

– اگر در هنگام ریکاوری پیام sector recovered نمایش داده شد ، یعنی فایل به درستی تعمیر شده است.
– اگر پیام recover failed نمایش داده شد ؛ یعنی امکان ریکاور کردن وجود ندارد! پس باید فایل را دوباره دانلود کنید.
 
 
  • دانلود فایل ها تنها با آی پی ایران امکانپذیر است .
  • ( جهت اطلاع از فعال بودن پروکسی به این سایت مراجعه کنید ).
  • پسورد فایل های دانلود شده از سایت این  میباشد
  • برای دانلود در تلفن همراه ، روی لینک دانلود نگه دارید و در منو باز شده save link یا download link را انتخاب کنید
  • در صورت مشاهده پیغام خطا یا پسورد هنگام اکسترکت کردن فایل فشرده، به گزینه تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید
  • در صورت مشکل در خرابی فایل و لینک دانلود از طریق  تلگرام یا سامانه آنلاین گفتگو و یا تکمیل فرم زیر در ارتباط باشید