جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی ویندوز 11: بیش از 15 ویژگی جدید که در سال 2022 درباره آنها بدانید

بررسی ویندوز 11
ویندوز 11 بسیاری از ویژگی‌های تازه را به ارمغان می‌آورد، اما مهم‌ترین آن یک رابط کاربرپسند جدید با گوشه‌های گرد است. منوی استارت نیز دوباره طراحی شده است و اکنون در مرکز صفحه یا در سمت چپ قرار گرفته است.
ویندوز 11 سال2021 عرضه شد

بسیاری از کاربران گزارش دادند که رایانه شخصی نمی‌تواند ویندوز 11 را اجرا کند. که از نصب ویندوز 11 جلوگیری می‌کند. با این حال، بیش از نیم سال بعد، بسیاری از افراد تنظیمات خود را برای آخرین سیستم عامل ارتقا دادند و حتی موفق شدند ویندوز 11 را روی دستگاه های پشتیبانی نشده نصب کنند.

ما درک می کنیم که چقدر همه مشتاق هستند تا جزئیات بیشتری درباره آخرین نسخه منتشر شده ویندوز 11 بیابند. و چون همه در برنامه Windows Insider شرکت نمی کنند، تصمیم گرفتیم کمک کنیم.

بنابراین، ما یک بررسی عملی و عمیق از این بیلد ایجاد کردیم تا شما را از ظاهر و احساس ویندوز 11 در حال حاضر به‌روز نگه داریم. و در مقالات مشابه دیگر در مورد چگونگی تکامل آن در طول زمان به‌روزرسانی کنیم.

بررسی ویندوز 11 –  ویندوز 11 چه چیزی را به کاربران خود ارائه می دهد؟

برای اولین بار با ما همراه باشید تا تمام ویژگی های جدید را بررسی کنیم.

اما ابتدا، بیایید نگاهی به برخی از عناصر غیرمنتظره ای که در ویندوز 11 جالب هستند بیاندازیم:

  • دکمه Start در موقعیت مرکزی

  • دکمه Refresh از بین رفته است

  • فایل اکسپلورر همچنان مانند ویندوز 10 به نظر می رسد

  • پیش نمایش تصاویر کوچک پوشه از بین رفته است

  • دکمه Show Desktop از بین رفته است

  • برنامه تنظیمات کاملاً اصلاح شده است

  • طراحی فروشگاه مایکروسافت بهبود یافته است

بررسی ویندوز 11بیایید نگاهی به آخرین ویژگی های ویندوز 11 بیندازیم
  • رابط کاربری بازطراحی شده

همه ما مدتی است که منتظریم تا حس جدیدی از سیستم عامل ویندوز جدید به دست آوریم، و مایکروسافت در این بخش ناامید نشد.

ویندوز 11 با یک رابط کاربری جدید و شیک عرضه می‌شود. که ما را با گوشه‌های گرد و زیبا برای ویندوز و همچنین انیمیشن‌های جدید تحت تأثیر قرار داد، اما شگفتی‌ها به اینجا ختم نمی‌شوند.

در اینجا جزئیات بیشتری در مورد آنچه که واقعاً نسبت به سیستم عامل خوب قدیمی ویندوز 10 تغییر کرده است آورده شده است:

  • منوی شروع و نوار وظیفه

عنصری که از همان ثانیه اول توجه ما را به خود جلب کرد تغییرات نوار وظیفه و منوی استارت است. که اکنون در مرکز ویندوز 11 قرار گرفته اند.

ممکن است بسیاری از کاربران این تغییر را دوست نداشته باشند، اما خوشبختانه گزینه ای برای انتقال نوار وظیفه به سمت چپ وجود دارد. ما دوست داشتیم که چگونه این عنصر اکنون صفحه نمایش را تمیزتر نشان می دهد. و نمادهای نوار وظیفه در مرکز قرار می گیرند. از نظر ما، این تغییر کاملاً منطقی است، زیرا در وهله اول یک دلیل بسیار خاص برای داشتن نمادها در نوار وظیفه وجود دارد

– دسترسی سریع

متأسفانه نوار وظیفه اکنون ثابت است و در ویندوز 11 فقط می توانید نوار وظیفه را به پایین صفحه خود پین کنید. این بدان معنی است که شما نمی توانید آن را مانند نسخه های قبلی ویندوز به سمت دیگری منتقل کنید.

منوی استارت ساده شده است:

اکنون برنامه های پین شده و همچنین برنامه ها و فایل های توصیه شده را نشان می دهد. که همگی در یک طراحی یکپارچه و صاف پیچیده شده اند که باعث می شود به یک پنل شیشه ای فکر کنید که نمادهایی روی آن ردیف شده اند.

ما خوشحالیم که مایکروسافت فهمیده است که احساس و ظاهر عناصر مختلف موجود در سیستم عامل آنها بر کل تجربه کاربر تأثیر می گذارد.

همانطور که از اسکرین شات بالا می بینید، برنامه های بخش Pinned در بالا با آیکون هایی بسیار کوچکتر از بلوک های حجیم ویندوز 10 ارائه شده اند.

بررسی ویندوز 11صفحه اصلی Home

صفحه اصلی پیش فرض File Explorer اکنون Home نامیده می شود. نام دسترسی سریع برای بخش پوشه‌های پین‌شده/مکرر تغییر کاربری داده شده است و فایل‌های پین‌شده اکنون Favorites نامیده می‌شوند تا با Office و OneDrive هماهنگ شوند.

فایل‌های اخیر و پین‌شده نمایش‌داده‌شده در صفحه اصلی اکنون با استفاده از کادر جستجو در File Explorer قابل جستجو هستند، حتی اگر فایل‌های محلی نباشند، بنابراین می‌توانید فایل‌های Office را که اخیراً با شما به اشتراک گذاشته شده‌اند پیدا کنید.

اکنون داشتن یک مرور کلی سریع و انتخاب موردی که به آن نیاز دارید آسان‌تر از همیشه می‌شود، اما دیگر کاشی‌های زنده وجود ندارد و این جنبه دیگری است که ممکن است برخی از کاربران را آزار دهد.

بخش Recommended اسناد اخیری را که باز کرده‌اید نشان می‌دهد و به دلیل این طراحی، متوجه می‌شویم که این ویژگی در نهایت مفید می‌شود.

بررسی ویندوز 11ویژگیها:

هنگام استفاده از ویندوز 10، حتی اگر این عناصر وجود داشته باشند، احساس و دسترسی مشکل بود. و بنابراین، ما هرگز از آن استفاده نکردیم.

شما می توانید حداکثر 18 برنامه پین ​​شده (3 ردیف و 6 ستون) را ببینید، اما می توانید تعداد بیشتری را پین کنید. زیرا همیشه می توانید برای پرش به صفحات مختلف به پایین اسکرول کنید.

همچنین برخی از نقاط را در سمت راست مشاهده خواهید کرد که می توانید برای رفتن به صفحه دیگری از برنامه ها کلیک کنید، درست مانند تصویر زیر.

یکی دیگر از ویژگی های جالب دکمه همه برنامه ها است که می توانید در گوشه سمت راست بالا مشاهده کنید. می توانید از آن برای دسترسی به لیست همه برنامه های نصب شده استفاده کنید.

متأسفانه، حداقل در این نسخه، گزینه تغییر اندازه منو را ندارید. همچنین نمی‌توانید آن را در حالت تمام صفحه حداکثر کنید و نمی‌توانید گروه‌هایی از برنامه‌ها را ایجاد کنید.

اگر ماوس خود را روی نماد جستجو ببرید، کادر جستجو و برنامه‌هایی را که در حال حاضر استفاده می‌کنید، مانند تصویر زیر می‌بینید.

با این حال، اگر روی آن کلیک کنید و آن را به طور کامل باز کنید، گزینه های جستجوی دیگر را نیز خواهید داشت و حتی می توانید مانند آنچه در ویندوز 10 انجام دادید، در وب جستجو کنید.

همچنین برنامه های پر استفاده را خواهید دید و در پایین برنامه هایی که اخیراً باز شده اند را خواهید دید

نکته مهم:

نکته دیگری نیز در بخش Taskbar وجود دارد که باید به آن توجه کنید. اگر به اسکرین شات زیر دقت کنید، یک نشانگر کوچک روی برنامه هایی که باز هستند می بینید تا از فعال بودن آنها مطلع شوید.

با پیروی از همان الگوی اعمال شده ظاهراً در سراسر سیستم عامل، دکمه جستجو باریکتر نیست و می توان آن را مانند گذشته در کنار دکمه Start یافت.

وجود دکمه Start بسیار مرکزی در نوار وظیفه، در کنار تمام نمادهای پین شده، دسترسی به برنامه‌های مهم را برای ما آسان‌تر می‌کند و در عین حال تجربه‌ای متمرکزتر و طراحی‌شده‌تر به‌طور کلی ارائه می‌دهد.

این غول فناوری همچنین طراحی پوشه‌ها را در Start به‌روزرسانی کرد تا کمی بزرگ‌تر شوند و دیدن نمادهای برنامه‌ای که در داخل پوشه برجسته شده‌اند بدون نیاز به باز کردن آن آسان‌تر می‌شود.

باید بدانید که اخیراً، مایکروسافت مشکلی را کاهش داده است که باعث می‌شود مرکز اعلان و زمینه آن گاهی اوقات متن رنگی اشتباهی را برای موضوع سیستم نشان دهد و آن را غیرقابل خواندن می‌کند.

بررسی ویندوز 11مرکز اکشن بازطراحی شده

مرکز اعلان که قبلاً با نام Action Center شناخته می شد، اکنون بسیار حرفه ای تر و جامع تر از Action Center ویندوز 10 به نظر می رسد.

همچنین می توانید این منو را با استفاده از میانبر Windows key + N از صفحه کلید خود باز کنید.

طراحی مجدد کامل نه تنها استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند، بلکه اطلاعات را به شیوه‌ای قابل مشاهده آسان‌تر ارائه می‌کند، رنگ‌ها نیز کمک می‌کنند.

به دلیل نحوه ارائه اطلاعات، اندازه آن به طور قابل توجهی کوچکتر است، بنابراین بسیار شیک تر به نظر می رسد.

تنظیمات دیگر در Action Center در دسترس نیستند و اکنون می‌توانید آنها را در بخش تنظیمات سریع جداگانه که با کلیک کردن روی نماد صدا/شبکه در نوار وظیفه به آن دسترسی دارید، پیدا کنید.

دسترسی جداگانه به برنامه تنظیمات می تواند در بیشتر موارد مفید باشد و به دلیل اینکه در همان منوی وجود دارد که دسترسی به Wi-Fi، بلوتوث و سایر ویژگی ها را ارائه می دهد، برای ما منطقی به نظر می رسد.

بررسی ویندوز 11همچنین لازم به ذکر است:

که اگر در لحظه ای که به منوی تنظیمات سریع دسترسی دارید، رسانه ای را پخش می کنید، کنترل های رسانه را نیز خواهید دید.

همچنین، می‌توانید با فشار دادن کلید Windows و میانبر A که گزینه مشابهی را در ویندوز 10 باز می‌کند، منو را باز کنید.

این منوی سریع همچنین به شما این امکان را می دهد که به راحتی گزینه Focus help را کنترل کنید که میزان نور آبی تولید شده نمایشگر شما را کنترل می کند.

این می تواند بسیار کارآمد باشد، زیرا نور آبی به طور جدی بر توانایی مغز شما برای تولید ملاتونین پس از یک روز طولانی تأثیر می گذارد و در نتیجه بر خواب تأثیر می گذارد.

علاوه بر این احتمال که خواب شما تحت تاثیر قرار گیرد، نور آبی همچنین باعث فشار به چشمان شما می شود و به مرور زمان باعث کاهش دید کلی و مشکل در هنگام تمرکز می شود.

  • اپلیکیشن Fresh Settings

برنامه تنظیمات تغییرات گسترده‌ای را پشت سر گذاشت و اکنون با یک نوار کناری ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد تنها با یک کلیک سریع به هر بخش دسترسی داشته باشید، و طراحی آن را بسیار فشرده‌تر و درک آن آسان‌تر می‌کند.

طرح‌بندی جدید و این واقعیت که ما یک نمایش کوچک از دسک‌تاپ داریم، در حالی که یک نمای کلی از حساب مایکروسافت 365، تنظیمات OneDrive و وضعیت Windows Update را در یک مکان مشاهده می‌کنیم، جمع‌آوری اطلاعات را در یک نگاه بسیار آسان‌تر می‌کند. .

علاوه بر این، ما دوست داشتیم که آیکون های جدید و رنگارنگی وجود دارد که برنامه تنظیمات را بسیار خوشایندتر می کند. حتی بیشتر، پیاده‌سازی پودر سوخاری نیز روشی بسیار مفید است که به کاربران اجازه می‌دهد آزادانه و بدون هیچ گونه پیچیدگی در برنامه حرکت کنند.

در ویندوز 10 تقریباً همیشه در یافتن تنظیمات مناسبی که جستجو می‌کردیم با مشکلاتی مواجه بودیم، فقط به این دلیل که چیدمان منوها و نحوه گروه‌بندی گزینه‌ها باعث سردرگمی بیشتر می‌شد.

با توجه به اینکه برنامه تنظیمات جدید بسیار تمیزتر به نظر می رسد، نمادهای زیبا و دسترسی آسان به اطلاعات، مطمئناً می توانیم بگوییم که احساس آن را دوست داریم و نمی توانیم منتظر باشیم تا آن را در نسخه رسمی ویندوز 11 امتحان کنیم. در مهرماه سال جاری رخ دهد.

  • فایل اکسپلورر تا حدی اصلاح شده است

فایل اکسپلورر قدیمی، احتمالاً یکی از پرکاربردترین عناصر ویندوز به طور کلی، دوباره طراحی شده است، و این یکی از مورد انتظارترین تغییرات طراحی است.

آیکون‌های پیش‌فرض با ظاهری تازه و جدید به‌روزرسانی شده‌اند که با رابط کاربری جدید مطابقت دارد، اما همانطور که در ابتدای این بررسی ذکر شد، ساختار کلی یکسان باقی مانده است.

اکنون، صفحه اصلی پیش فرض File Explorer اکنون Home نامیده می شود. نام دسترسی سریع برای بخش پوشه‌های پین‌شده/مکرر تغییر کاربری داده شده است و فایل‌های پین‌شده اکنون Favorites نامیده می‌شوند تا با Office و OneDrive هماهنگ شوند.

فایل‌های اخیر و پین‌شده نمایش‌داده‌شده در صفحه اصلی اکنون با استفاده از کادر جستجو در File Explorer قابل جستجو هستند، حتی اگر فایل‌های محلی نباشند، بنابراین می‌توانید فایل‌های Office را که اخیراً با شما به اشتراک گذاشته شده‌اند پیدا کنید.

منوهای زمینه را صاف کنید

منوهای زمینه، هم از دسکتاپ و هم در داخل فایل اکسپلورر اصلاح شده اند تا کاملاً با رابط کاربری جدید ترکیب شوند.

ابتدا، بیایید نگاهی به منوی زمینه از دسکتاپ بیندازیم، که با گوشه های گرد و فونت های مورد استفاده برای گزینه های منوی واقعی بسیار بهتر به نظر می رسد.

اما، با کمال تعجب، و همانطور که از اسکرین شات ارائه شده در زیر مشاهده می کنید، گزینه Refresh کاملا ناپدید شده است!

به همین دلیل ما عمیقاً گیج شده بودیم، زیرا یکی از اولین چیزهایی که در شروع اولین آزمایش ساخت Windows 11 Insider خود امتحان کردیم، کلیک راست روی دسکتاپ بود.

بررسی ویندوز 11 –  بلافاصله چند سوال در ذهن ما ظاهر شد:
  • آیا دکمه Refresh به طور کامل حذف شده است؟
  • حالا چطوری میخوایم گزینه refresh رو فعال کنیم؟
  • آیا این بیلد ویندوز 11 مشکلی دارد؟

خوشبختانه، همه این سوالات به سرعت پاسخ داده شدند، زیرا ما با کنجکاوی گزینه های موجود در منوی زمینه را امتحان کردیم. همانطور که انتظار می رفت، در نهایت روی گزینه Show more option کلیک کردیم.

و با زدن این گزینه ناگهان دکمه Refresh در منوی زمینه ظاهر شد، در همان جایی که باید از ابتدا می بود.

حتی اگر چند سوال دیگر در مورد استدلال مایکروسافت برای پنهان کردن مفیدترین عناصر منوی زمینه در ذهن ما ظاهر شد، در حال حاضر، می‌توان گفت خوشحالیم که دکمه Refresh به طور کامل ناپدید نشده و فقط پنهان شده است.

منوی زمینه فایل اکسپلورر با نسخه‌ای که همه ما در ویندوز 10 به آن عادت کرده‌ایم تفاوت چندانی ندارد، اما البته با اضافه شدن گوشه‌های گرد.

حتی فونت استفاده شده برای این منو دقیقاً مشابه ویندوز 10 است. آیا این تنظیماتی است که مایکروسافت با آن ویندوز 11 جدید را به طور رسمی منتشر می کند یا فقط یک نسخه اولیه؟ همه ما در زمان مناسب متوجه خواهیم شد.

  • فروشگاه مایکروسافت تا حدی به روز شده است

تغییر دیگری که توجه ما را به خود جلب کرد، اجزای بازطراحی شده در برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت است، زیرا اکنون با یک نوار کناری به شما امکان می‌دهد به راحتی بین دسته‌های مختلف مانند بازی‌ها، برنامه‌ها و سرگرمی جابجا شوید.

علاوه بر این، دکمه ها و ظاهر کلی نیز به روز شده است، اما طرح کلی نحوه ارائه تصاویر و کاشی ها تقریباً یکسان است.

اگرچه به طور کلی با گوشه‌های گرد و گزینه‌های دسترسی سریع بهتر به نظر می‌رسد، اما همچنان استفاده از این برنامه مانند مدل‌های قبلی ویندوز آسان است.

  • صداها، تم ها و فونت های جدید سیستم
بررسی ویندوز 11 – صداهای سیستم

عنصر دیگری که ما بسیار از آن استقبال کردیم این واقعیت بود که ویندوز 11 تم ها و صداهای جدیدی را در دسترس قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد که تجربه ویندوز 11 خود را هر طور که می خواهید شخصی سازی کنید.

این صداها ظاهر پنل های صاف و شیشه مانند پنجره ها و لوازم جانبی را هم از دسکتاپ و هم از داخل تنظیمات کامل می کند.

برخی از کاربران در طول زمان از صداهای آزاردهنده ورود و خروج که دستگاه های ویندوز ما تولید می کردند شکایت کرده اند و با ویندوز 11، کل دیدگاه کاربران می تواند تغییر کند.

همانطور که ظاهر کلی ویندوز 11 تغییر کرده است، بازسازی بدون مجموعه ای از صداهای جدید به همراه آن تکمیل نمی شود.

تم های جدید جلا

مضامینی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا ویندوز را متعلق به خود کنید، برای همه افرادی که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، دارایی بزرگی بوده است.

اگرچه در نسخه های قدیمی تر تم های ویندوز بسیار ابتدایی و با لبه های تیز و ترکیب رنگ های عجیب و غریب بودند، اما با انتشار ویندوز 10 همه چیز به سمت بهتر شدن تغییر کرده است. ویندوز 11 پیشرفت های جدید و باورنکردنی را برای این بخش به ارمغان می آورد.

حتی نحوه ارائه مضامین، استعداد جدیدی را در کل فرآیند به ارمغان می‌آورد، و آن را شبیه یک فرآیند طراحی شده و تعاملی می‌کند که به شما امکان می‌دهد قبل از اعمال یک موضوع، پیش‌نمایش ظاهر دستگاه خود را مشاهده کنید.

فونت ها

ما همچنین یک خانواده فونت جدید در ویندوز 11 به نام Segoe UI Variable داریم که برای انطباق با هر سناریویی تغییر می کند و مقیاس می شود.

این یک اقتباس از فونت اصلی Segoe است که برای خوانایی بیشتر در اندازه های کوچک و داشتن طرح کلی بهتر در هر اندازه نمایشی بهبود یافته است.

صفحه قفل

صفحه قفل جدید تفاوت چندانی با ویندوز 10 ندارد، اما متوجه خواهید شد که زمان و تاریخ در مرکز قرار دارند.

همچنین نکات مفید و پیوندی را برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عکس روی صفحه مشاهده خواهید کرد. صفحه Singn-in شبیه به صفحه ویندوز 10 است.

ابزارک ها

ویجت‌ها بازگشته‌اند، اما نه آن‌طور که از نسخه‌های قبلی ویندوز به یاد دارید. در عوض، ابزارک ها دارای یک پنل هستند که می توانید ویجت ها را در ویندوز 11 اضافه، سفارشی و غیرفعال کنید.

کاشی‌های ویندوز از بین رفته‌اند و دیگر آن‌ها را در منوی استارت نخواهید دید، و در عوض، ابزارک‌هایی را دریافت کردیم که شبیه به کاشی‌های ویندوز هستند، اما همان حس لبه‌های گرد و پنل شیشه‌ای را به تجربه می‌آورند.

به نظر ما مایکروسافت با این تغییر، نحوه نمایش و ناپدید شدن صفحه کلید و بافت پنل شیشه‌مانند نیمه شفافی که ویجت‌ها را در خود جای داده است.

به جرات می توان گفت که ویندوز 11 مانند یک جریان آب رنگارنگ به نظر می رسد، در تقابل کامل با ایده های درشت و گوشه ای که ویندوز 10 را توصیف می کند.

بررسی ویندوز 11 – بهبودهای چندوظیفه ای
  • سوئیچینگ چند مانیتور

عنصر بسیار مهم دیگری که مطمئناً توجه ما را به خود جلب کرد و ما را تحت تأثیر قرار داد، عناصر چندوظیفه ای است که مایکروسافت با طراحی جدید خود برای ویندوز 11 ارائه کرده است.

از آنجایی که انجام چند کار بخش بزرگی از تجربه ویندوز است، این عنصر نه تنها پیامدهای عملی دارد، بلکه احساس کلی و قابلیت استفاده از سیستم عامل را نیز بهبود می بخشد.

این ویژگی همچنین آن را به طور کامل با دستگاه های لمسی و چند صفحه نمایش، از جمله استفاده از تلفن همراه، سازگار می کند.

همچنین می توانید از کلید Windows + Tab برای جابجایی بین دسکتاپ های مختلف استفاده کنید. این میانبر در ویندوز 10 برای نمایش گزینه Timeline استفاده می شود.

البته شما قادر خواهید بود هر تعداد دسکتاپ را که می خواهید اجرا و سفارشی کنید و حتی آنها را برای اهداف مختلف طراحی کنید. به عنوان مثال، می توانید یک دسکتاپ Work، یک دسکتاپ Home یا یک دسکتاپ Multimedia داشته باشید.

  • بررسی ویندوز 11 – ویژگی های جدید و عالی بستن پنجره

قفل کردن پنجره نیز بهبود یافته است و اکنون می توانید بین شش طرح بندی مختلف به سادگی با نگه داشتن ماوس روی دکمه حداکثر کردن یکی را انتخاب کنید. متأسفانه، این ویژگی برای ما در این ساخت کار نمی کند.

به نظر می رسد که ما تنها نیستیم و بسیاری از کاربران گزارش دادند که ویندوز 11 اسنپ به درستی بر روی مانیتورهای قدیمی کار نمی کند، اما انتظار داریم در آینده نزدیک این مشکل برطرف شود.

گروه‌های اسنپ یک ویژگی جدید در ویندوز 11 هستند و اگر برنامه‌ها را ضبط می‌کنید، اکنون می‌توانید بدون نیاز به پیکربندی مجدد طرح‌بندی، به سرعت به برنامه‌هایی که برداشته‌اید بازگردید.

برای انجام این کار، فقط باید ماوس را روی آن برنامه ها در نوار وظیفه نگه دارید و گروه snap را برای بازگشت به آن انتخاب کنید. این یک ویژگی ساده اما قدرتمند است که مطمئناً انجام چند کار را بسیار مؤثرتر می کند.

علاوه بر این:

snapping به طور خودکار با تعداد مانیتورهایی که استفاده می کنید تطبیق می یابد. اگر نمی‌دانید این ویژگی واقعاً چگونه برای استفاده روزمره اعمال می‌شود، سناریوی زیر را تصور کنید:

شما از یک راه اندازی چند مانیتور در محل کار استفاده می کنید. و از ابزار snapping برای مرتب کردن مجموعه ای از پنجره ها در مانیتور دوم برای دسترسی آسان تر به اطلاعات هنگام کار بر روی صفحه اصلی تنظیمات خود استفاده کرده اید.

در صورتی که نیاز به جدا کردن مانیتور اضافی داشته باشید، ویندوز به طور خودکار با این تغییر سازگار می شود. و طرح مورد استفاده در مانیتور دوم را بدون ایجاد تغییر به مانیتور اصلی منتقل می کند.

به محض اینکه راه رفتن با لپ‌تاپ خود را تمام کردید و می‌خواهید به تنظیمات میز چند مانیتور خود بازگردید. وصل کردن مانیتور دوم بلافاصله همان طرح‌بندی را به مانیتور جدید منتقل می‌کند، درست مانند قبل از قطع شدن واقعی.

برای سهولت استفاده بیشتر، فرآیند اتصال نیز با تغییراتی همراه شد و اکنون وقتی لپ‌تاپ خود را باز می‌کنید. تمام پنجره‌های مانیتور خارجی شما به حداقل می‌رسد.

به این ترتیب هیچ داده مهمی را از دست نخواهید داد و این قابلیت را دارید که به راحتی به همان تب ها بازگردید.

بررسی ویندوز 11 – بهبودهای ورودی
  • تایپ صوتی

Windows 11 Build 22593 پیشرفت‌های مختلفی را از نظر ورودی به ارمغان می‌آورد و یک ویژگی کاملاً جدید تایپ صوتی در دسترس است.

فرآیند تشخیص گفتار به طور چشمگیری بهبود یافته است. و رابط کاربری واضح تر و قابل درک تر را ارائه می دهد. و در عین حال از قابلیت های مشابه هوش مصنوعی برای تشخیص گفتار به روشی دقیق استفاده می کند.

اگر نیاز به رونویسی مقدار زیادی داده دارید، این عنصر می تواند بسیار مفید باشد. و ترجیح می دهید این کار را با خواندن سند و تایپ نکردن انجام دهید. در حالی که برای افراد دارای معلولیت نیز به طرز شگفت انگیزی کار می کند.

  • حرکات لمسی بهبود یافته

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب که هنگام آزمایش نسخه جدید ویندوز 11 از آن لذت بردیم، ژست‌های لمسی بهبود یافته است.

این ویژگی‌های جدید به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی به آخرین برنامه استفاده شده، روی دسکتاپ خود برگردید. یا Task View را باز کنید. همه چیز در مورد این روش کنترل کاملاً قابل تنظیم است. و گزینه های سفارشی سازی عالی را برای کسانی از شما که دارای یک دستگاه لمسی با ویندوز 11 هستند ارائه می دهد.

مایکروسافت برای یک فرآیند ساده تر جابجایی بین مانیتورها، یک حرکت چهار انگشتی جدید ایجاد کرده است. که به کاربران اجازه می دهد در استفاده از مانیتورهای دوتایی یا حتی سه گانه به راحتی مهارت پیدا کنند.

  • منوی قلم عالی

منوی قلم یکی دیگر از ویژگی های عالی است که به شما امکان می دهد. تا چهار برنامه مختلف را پین کنید و هنگام استفاده از قلم به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید.

  • نرخ نوسازی پویا

یکی دیگر از ویژگی هایی که شایسته ذکر است، نرخ تازه سازی پویا است. و با استفاده از آن می توانید به طور خودکار در هنگام اسکرول، نرخ رفرش را بوت کنید تا تجربه اسکرول نرم تری داشته باشید.

این کاملاً با احساس نرمی کلی نسخه تازه منتشر شده ویندوز کار می کند. و به طور یکپارچه با طراحی و رنگ ها ترکیب می شود. تا تجربه ای همه جانبه ایجاد کند. که به نظر می رسد به طور طبیعی بین کاربران و رابط اجرا شود.

متأسفانه، این ویژگی در حال حاضر فقط در لپ‌تاپ‌های منتخب موجود است. آخرین ویژگی که نیاز به ذکر دارد، پشتیبانی از Wi-Fi 6E است. که تا زمانی که سخت افزار سازگار را در اختیار داشته باشید، باید 3 برابر پهنای باند Wi-Fi بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

مایکروسافت همچنین طرح‌بندی صفحه‌کلید ADLaM را به‌روزرسانی کرد تا دسترسی به براکت‌ها و ADLaM Hamza را اضافه کند. برای دسترسی به این موارد:

  • Right Alt + \ will now input »
  • Right Alt + | will now input «
  • Right Alt + Shift + [ will now input {
  • Right Alt + Shift + ] will now input }
  • Ctrl + Shift + ; will now input the Hamza character

علاوه بر این، توسعه دهندگان ردموندی طرح صفحه کلید پشتو را به روز کردند. به طوری که اکنون ې و ئ به طور مستقیم روی صفحه کلید قابل دسترسی هستند.

در صورت مشکل در نصب نرم‌افزار و یا هر مشکلی در زمینه کامپیوتر و موبایل با شماره پشتیبـانی 123456789 از سراسر کشور با تلفن ثابت تماس بگیرید.برای تماس با تلفن همراه و استفاده از تخفیف 40درصدی به سایت  سیب مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در سایت
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

به yekdown خوش آمدید، مقصد نهایی شما برای دانلود نرم افزار با کیفیت بالا. ما به ارائه یک پلتفرم جامع که طیف وسیعی از نرم افزارهای کاربردی را برای پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربرانمان ارائه می دهد، اختصاص داده ایم.

ماموریت ما:

هدف ما در yekdown ساده کردن یافتن و دسترسی به نرم افزارهای ضروری است. ما درک می کنیم که جستجو برای نرم افزار قابل اعتماد می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که ما یک پلتفرم کاربرپسند ایجاد کرده‌ایم که مجموعه گسترده‌ای از نرم‌افزارها را در دسته‌های مختلف ترکیب می‌کند و کشف و دانلود ابزارهای مناسب برای نیازهای شما را آسان‌تر می‌کند.

پایگاه داده نرم افزاری گسترده:

وب سایت ما دارای یک پایگاه داده نرم افزاری گسترده و دائما در حال گسترش است که عناوین محبوب، برنامه های کاربردی تخصصی، ابزارهای کمکی، بازی ها و موارد دیگر را در بر می گیرد. ما در تلاش هستیم تا دسته‌های مختلفی از جمله بهره‌وری، چند رسانه‌ای، امنیت، توسعه و غیره را پوشش دهیم. با انتخاب متنوع خود، هدف ما برآوردن نیازهای حرفه‌ای، علاقه‌مندان و کاربران معمولی است.

دانلودهای تایید شده و ایمن:

ما کیفیت و امنیت نرم افزار موجود در پلتفرم خود را در اولویت قرار می دهیم. تیم ما به طور کامل هر نرم افزار را قبل از فهرست کردن در وب سایت خود ارزیابی می کند تا مطمئن شود که استانداردهای کیفیت ما را برآورده می کند. ما در تلاش هستیم تا دانلودهای تأیید شده، تمیز و بدون بدافزار را ارائه دهیم و از تجربه ایمن و قابل اعتماد کاربران خود اطمینان حاصل کنیم.

تجربه کاربر محور:

در yekdown، کاربران ما در مرکز هر کاری که انجام می‌دهیم قرار دارند. ما به طور مداوم برای بهبود تجربه کاربر کار می کنیم و پیمایش در پلت فرم خود را یکپارچه و شهودی می کنیم. عملکرد جستجوی ما به شما امکان می‌دهد تا نرم‌افزار مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنید، و توضیحات دقیق، اسکرین‌شات‌ها و نظرات کاربران، بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنند.

تعامل جامعه:

ما به قدرت یک جامعه پر رونق اعتقاد داریم و مشارکت فعال کاربران را تشویق می کنیم. می‌توانید با گذاشتن نظرات، رتبه‌بندی نرم‌افزارها و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران، به FileCR کمک کنید. بازخورد شما به ما کمک می‌کند تا جامعه‌ای پر جنب و جوش و مفید داشته باشیم که در آن کاربران می‌توانند دانش، توصیه‌ها و اطلاعات بینش را تبادل کنند.

همکاری توسعه دهنده:

ما از توسعه دهندگان استقبال می کنیم تا نرم افزار خود را در yekdown به نمایش بگذارند. پلتفرم ما فرصت ارزشمندی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و با کاربرانی که فعالانه به دنبال راه حل های نرم افزاری هستند ارتباط برقرار کنند. فرآیند ارسال ساده ما تضمین می کند که توسعه دهندگان می توانند به راحتی آثار خود را با جامعه ما به اشتراک بگذارند.

ما متعهد هستیم که به طور مداوم در حال تکامل و افزایش yekdown باشیم تا نیازهای نرم افزاری شما را بهتر برآورده کنیم. رضایت و اعتماد شما برای ما بسیار مهم است و ما به ارائه تجربه دانلود نرم افزار قابل اعتماد و لذت بخشی متعهد هستیم.

از اینکه yekdown را به عنوان منبع مورد اعتماد خود برای دانلود نرم افزار انتخاب کردید متشکریم. ما خوشحالیم که شما را در سفر نرم افزاری خود همراهی می کنیم و به شما کمک می کنیم ابزارهایی را که دنیای دیجیتال شما را قدرتمند می کنند کشف کنید.

اگر سؤال یا پیشنهادی دارید یا نیاز به کمک دارید، لطفاً با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. ما برای کمک اینجا هستیم!

 
تیم yekdown
  • برای راحتی در دانلود فایل ها و دانلود با سرعت بالا ، از نرم افزار های مدیریت دانلود مانند FDM یا IDM استفاده کنید.
  • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
  • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل قبلی کنید.
  • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس به روی دکمه Patch کلیک کنید.
  • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار بدید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
  • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار واردشوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.
 
 

سایت و سرور دانلود این سایت در داخل کشور و در دیتاسنتر آسیاتک میزبانی می شود و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت و تایید شده است. ( در قسمت نشانی وب سایت،  yekdown را جستجو کنید ) جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی از یکداون با شرکتی که اشتراک اینترنت تهیه کرده‌اید تماس بگیرید و در صورت نیم بها نبودن در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.

نوع شکایت : مشکلات مالی و تعرفه
موضوع شکایت : عدم رعایت تعرفه ترافیک داخل و بین المللی

محل نصب نرم‌افزار کجاست ؟

  • فولدری است که در درایوی که ویندوز را نصب کردید و داخل فولدر Program Files قرار دارد.

محل نصب نرم‌افزار در ویندوز 7 و 8.1 و 10 و 11 کجاست ؟

  • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Open File Location کلیک کنید.

محل نصب نرم‌افزار در ویندوز XP کجاست ؟

  • به روی آیکون نرم‌افزار در دسکتاپ یا در منوی استارت کلیک راست کرده و روی گزینه Properties و سپس گزینه Find Target کلیک کنید.
  • جهت قطع موقت دسترسی به اینترنت میتوانید از نرم افزار InternetOff استفاده کنید.
  • برای استفاده از کرک ، باید فایل‌های موجود در فولدر Crack را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و جایگزین فایل های قبلی کنید.
  • برای استفاده از Patch ، باید فایل Patch را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار داده و به روی فایل Patch  کلیک راست کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Patch کلیک کنید.
  • برای استفاده از Loader باید فایل Loader را در مسیری که نرم افزار نصب شده است قرار دهید و برای هر بار استفاده از نرم‌افزار باید فایل Loader را اجرا کنید.
  • برای استفاده از Keygen باید نرم‌افزار را اجرا کنید ، سپس به پنجره فعال سازی نرم‌افزار وارد شوید ، فایل Keygen را اجرا کنید و سریال تولید شده را در پنجره فعال سازی نرم افزار و قسمت مربوطه وارد نماید و در صورت درخواست نام و ایمیل ، قسمت های مورد نظر را به دلخواه تکمیل کنید.

فایل های که پسوند آنها rar یا zip یا 7z هست را چگونه باز کنم؟

  • توسط نرم افزار Winrar فایل را از حالت فشرده خارج کنید و بعد برای نصب اقدام کنید

نرم افزار هایی که روبروی آن ها نوشته شده 32 بیتی یا 64 بیتی چیست ؟

  • نرم افزارهایی هستند که فقط به روی سیستم عامل 32 بیتی یا 64 بیتی قابل اجرا هستند. ابتدا از نوع سیستم عامل خود مطلع شوید و سپس دانلود کنید.

نرم افزار هایی که روبروی آنها Portable نوشته شده چیست؟

  • نرم افزارهایی هستند که  نیاز به نصب ندارند و از قبل رجیستر شده اند و حتی با انتقال آنها به روی حافظه USB ، امکان استفاده از آن در سایر سیستم ها وجود دارد.

فایل هایی که بصورت چند Part قرار داده شده چیست؟

  • برخی نرم افزار ها که حجم آنها زیاد میباشد جهت سهولت در دانلود به صورت Part های چند گیگابایتی در سایت قرار داده شده است و باید همه Part ها را دانلود کنید و بعد از دانلود به روی Part 1 کلیک راست کنید و Extract Here را بزنید تا نرم افزار به صورت خودکار تمام پارت ها را به یکدیگر متصل کند.

نرم افزارها را چگونه فعال کنم؟

  • در سایت سعی شده نرم افزارهایی که نحوه فعال سازی پیچیده ای دارند به همراه آموزش فعال سازی قرار داده شوند. در مورد نوع نحوه فعال سازی به گزینه نحوه استفاده از کرک ، Patch , keygen مراجعه کنید.

فایل فشرده ای را دانلود کردم اما بعد از دانلود باز نشد ، چکار باید کرد ؟

  • به آموزش تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید و در صورت رفع نشدن مشکل از طریق تلگرام در ارتباط باشد

در صورت مشاهده ارور فایل های MSVCP120.dll و MSVCP140.dll چه کار باید کرد ؟

  • باید نرم افزار Microsoft Visual C نسخه ای که شامل تمام ورژن ها میشود را دانلود و نصب کنید

نکته : تمام فایل‌های قرار داده شده به روی سایت سالم هستند و این مشکل یا از طرف ISP شما ( بعلت کش کردن فایل ها ) یا آنتی ویروس و بیشتر مواقع زمانی بوجود میاد که شما از دانلود منیجر کرک شده استفاده کردید ، آخرین نسخه IDM را از سایت دانلود کنید.

اگر فایلی را از سایت ما دانلود کردید و با مشکل اکسترکت مواجه شدید ( ارور CRC یا پسورد یا damaged و یا The file is corrupt ) :

1- ابتدا آخرین نسخه Winrar موجود در سایت را دانلود و نصب کنید و مجدد فایل را تست کنید.
 
2-  در صورت مشاهده پیام No archives found از نرم افزار 7zip استفاده کنید
 
3-  در فایل‌هایی که بصورت چند پارت قرار داده شده ، دقت کنید ورژن نرم افزار در فایل‌ها یکی باشد و شماره پارت‌ها به ترتیب باشد. انتهای فایل 1_ یا (1) نباشد، در غیر اینصورت ارور Next volume is required دریافت خواهید کرد.
 
اگر مشکل حل نشد ، نرم‌افزار Winrar را اجرا نموده ، به محلی که فایل‌های فشرده را دانلود کرده اید مراجعه کنید ، و تمامی پارت‌ها را انتخاب کرده و گزینه Repair که در قسمت بالایی نرم‌افزار موجود هست را بزنید. سپس محلی مناسب برای ذخیره سازی آن‌ها انتخاب کنید. پس از اتمام کار ، به محلی که برای ذخیره سازی انتخاب کردید مراجعه نموده و فایل‌های جدید را Extract کنید..

– اگر در هنگام ریکاوری پیام sector recovered نمایش داده شد ، یعنی فایل به درستی تعمیر شده است.
– اگر پیام recover failed نمایش داده شد ؛ یعنی امکان ریکاور کردن وجود ندارد! پس باید فایل را دوباره دانلود کنید.
 
 
  • دانلود فایل ها تنها با آی پی ایران امکانپذیر است .
  • ( جهت اطلاع از فعال بودن پروکسی به این سایت مراجعه کنید ).
  • پسورد فایل های دانلود شده از سایت این  میباشد
  • برای دانلود در تلفن همراه ، روی لینک دانلود نگه دارید و در منو باز شده save link یا download link را انتخاب کنید
  • در صورت مشاهده پیغام خطا یا پسورد هنگام اکسترکت کردن فایل فشرده، به گزینه تعمیر فایل فشرده مراجعه کنید
  • در صورت مشکل در خرابی فایل و لینک دانلود از طریق  تلگرام یا سامانه آنلاین گفتگو و یا تکمیل فرم زیر در ارتباط باشید